Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Dagens lunch

Nandez skrev 2019-05-30 18:19:09 följande:
    Det är roligt att plocka svamp.

Jo, det är väl sant, sen var det rätt trögt förra året på min ställen, då de var lite för torra oftast.
    Men hitta ett nytt ställe av misstag förra året precis jämte mitt arbete, ska bli intressant om det fortsätter producera.

Idag och mat, inte en susning, men inget för avancerat tror jag.

hur många meter var det?
  • klyban

Blir en Juicy Lucy, philiost ört/vitlök och parmesan som fyllning, köttet traditionella kryddor plus BBQ-sås jag gjort.(även ströbröd, annars rinner allt ut)

hur många meter var det?
  • klyban

Frittasuppe, som är en soppa med en pannkaka i.

Smaken på soppan blev en kycklingsoppa, som mer såg ut som en gryta mot slutet :p

Gott, sen en pannkaka i, med tärnade äpplen, gurka och tomat att bryta av hettan lite, och få lite krispighet i soppan, och en klick philiost ört/vitlök(bara för jag hade över från annan, men passade utmärkt)

hur många meter var det?
  • klyban
    Nandez skrev 2019-06-24 12:32:27 följande:
    Oj, låter som en speciell maträtt, spännande smile1.gif

Österrikiskt är tanken, men om själva kycklingsmaken är typisk vet jag inte, men vem bryr sig när det är gått Flört
    Sen är den att enkel, men lite moment, som pannkakor, koka kyckling, steka kyckling och sen montera ihop allt.

Nandez skrev 2019-06-24 12:33:21 följande:
    Fil och mackor.

Det verkar vara din favorit ;)
    Lustigt jag gillar det med, men blir nästan aldrig ätit.

hur många meter var det?
  • klyban
    Nandez skrev 2019-06-24 12:44:09 följande:
    Lite pyssel med den maträtten smile1.gif

Fil och mackor är gott i värmen. Verum hälsofil med smak av jordgubbar och smultron är så god smile1.gif

Ja, det är en del pyssel, men en enkel rätt att laga.
    Gör pho ibland, och där är det en sjuhelvetes massa pysslande, men är allt pysslande är klart, så gör man rätten på väldigt kort tid(buljongen ska förstås stå och sjuda rätt länge).

Min är mer ost/medvurst macka med nyponsoppa, den är nog som din fil och mackor för mig.
    Men blir inte så ofta ändå, 1 gång i månaden kanske.

hur många meter var det?
  • klyban
    truthseekerZ skrev 2019-06-24 14:48:27 följande:
    vegan
    Aldrig hört talas om, vad består den av för ingredienser?
    Nandez skrev 2019-06-24 13:33:23 följande:
    Ibland är allt pysslande helt klart värt det smile1.gif

Ja, helt klart.

Pho är en rätt jag faktiskt tycker alla någon gång ska ha ätit i sitt liv, den är riktigt riktigt god nudel rätt från Vietnam.

hur många meter var det?
  • klyban
    truthseekerZ skrev 2019-06-24 15:00:22 följande:
    vegan är ingen mat som skaddar djur

är inte intresserad, jag vill vet vad det var.
    Men är det för svårt och svara på, så vet jag inte varför du är i en tråd där vi berättar vad vi äter.
    Allt du säger att du inte äter animalier av någon art, inte vad du äter för lunch.
    Vilket är syftet i tråden, men vill du inte svara, bekommer mig inte.
    Bara tänkte det var roligt få lite veganska rätter för folk och se, för vi bör ju dra ned på lite köttkonsumtion.
    Och hade du ätit nått gott, så vem vet kanske du hade fått någon att byta ut en lunch med det då åt, det lär ju aldrig ske nu.

hur många meter var det?
  • klyban

Idag blir det collard greens med egen rökta kalkonvingar, pupusa med pice de gallo och avslutas med spagetti i tomatsås.
    Denna underliga blandningen av mat beror på provlagning, purpusan ska var högrev med nått, ej bestämt än.

hur många meter var det?
  • klyban
    Nandez skrev 2019-06-29 11:38:50 följande:
    Grönsakssoppa.

Det var rätt länge sedan för mig.

Har lite libbsticka, så kanske borde testa snart igen.

Gott är det i alla fall.

hur många meter var det?
  • klyban
    Nandez skrev 2019-06-29 12:48:26 följande:
    Det var lite smått och gott smile1.gif

Collard greens med min rökta kalkonvinge, det var en riktigt jävla god rätt.
    Visste väl det skulle bli rätt gott, men detta var nått alldeles extra.
    En sak som fick mig fundera, vart kom allt sött ifrån?
    Men det är tänkt man ska tillsätta egen vinäger när man äter, kanske inte helt nödvändigt då det var gott.
    Men med äppelcidervinäger så tog det till en helt annan nivå.
    Mycket arbete innan man når fram, men skulle enkelt lägga mer tid nu när jag vet hur bra det blev.

Pupusan har en del att göras med, salt, mer och tyngre smak, lite mer vatten i masan.
    Men har fyllning kvar, så blir nya försök med den imon, så ska vi nog kunna sparka liv i den med.

hur många meter var det?
Svar på tråden Dagens lunch