Dagens lunch
Monchichier skrev 2019-07-02 09:58:54 följande:
Inte bara en vanlig picknick! Den här blev svårslagen.Inte ens de gångerna man minns i barndomen där mamma brukade göra någon form av kall pasta carbonara med spaghetti som var super, supergod. Hon brukade alltid ha i majs och svamp i, förutom de där klassiska ingredienserna då. Vi geggade dock inte runt med ägg och sånt. Eftersom det var just picknickmat.
Och så brukade vi alltid dricka farmors hemgjorda saft till på antingen svartavinbär, eller rabarber. Ibland var det nog en blandning av de båda tror jag om jag inte missminner mig helt.
Vår familj har alltid tyckt om att vara ute mycket i naturen. Så det har blivit en hel del picknicks genom åren. Men som sagt, den här gången gick rakt upp på en topp 5 placering i alla fall. Trots att brorsan var så hungrig tjurig i början.
Som jag skrev allra först så hände det här i lördags. När det var värmerekord i Sverige
Alla vi fick jättemycket färg. Främst jag då som blev alldeles rosa då jag inte har något pigment. Och solskydd tänker man ju aldrig på att ta med sig heller.