• nevermind

hur svårt är det att få ensam vårdnad?

Anonym (Ensam mamma) skrev 2017-03-09 18:21:09 följande:

Jag och min man ska skilja oss och jag vill ha ensam vårdnad om dom men har hört att det är jättesvårt. Så min fråga lyder: vad krävs för att få ensam vårdnad om barnen?

Typ att han slår och våldtar dem...

Vad har du för skäl? Har du bevis?
  • nevermind

Ta alla diskussioner skriftligt... Skriv även ner saker han säger/gör.

Underhållet ska gå via Försäkringskassan. Alltid. Kom inte överens själva.

• nevermind
    Anonym (Ensam mamma) skrev 2017-03-12 21:01:06 följande:

Är så arg så jag vet inte vad jag ska göra.
    Jag skickade inte barnen i fredags så han ringde barnen idag och säger till dom att de ska dit idag utan att ens diskutera det med mig. Han ber barnen fråga mig om TT är ok medan han är kvar i telefon och jag var tvungen att ge med mig för att inte verka elak som förvägrar dom att träffa sin pappa.
    Han tog dom efter lunch och lämnade tillbaka dom strax innan läggdags. Barnen kommer in vrålhungriga och ledsna. Han hade inte gett dom nåt att äta på hela dan. Han hade inte ens umgåtts med dom. Pappa satt bara framför datorn hela tiden sa barnen. Han hade inte ens pratat med dom. Och speciellt dom äldsta hade saknat honom och trott att han skulle hitta på nåt med dom iallafall. Tur att jag skickade med blöjor till lilltjejen för precis som jag trodde så hade han inte ens det hos sig.
    Vad kan jag som mamma göra? Kan jag kräva nåt eller är det så det kommer vara?

Skriv ner alla såna här grejer. Datum och vad som hänt.
Svar på tråden hur svårt är det att få ensam vårdnad?