Gjort 3 aborter.. någon annan?
Jag kan ärligt säga att jag hamnat i en depression sedan jag gjorde min abort för 5 månader sedan. Vissa dagar kan jag bara sitta hemma o stirra i väggen för att allt känns så meningslöst. Min sambos dotter brukar komma varannan helg på besök o när hon är här är jag ännu mer ledsen o arg för att min sambo bad mig göra abort men ville ha barn med sitt ex... det tär otroligt mycket på vår relation och vi sover separat pågrund av alla våra bråk vi haft sen jag gjorde aborten. Min barnlängtan har blivit så stor att jag har ställt ultimatium - antingen skaffar vi barn eller så avslutar vi relationen så att jag kan gå vidare o hitta en man som vill samma sak i livet.. han har gått med på att vi ska försöka skaffa barn igen och jag slutade med mina p piller för 2 månader sedan men ännu har inget hänt.
Du vill ha barn nu. Därför är du beredd att utsätta ditt barn för en pappa som inte är riktigt redo, i en relation som är ny och där ni inte kan hantera motgångar utan en massa gräl.
Borde inte aborterna ha gjort dig mer inställd på att ge ett barn ett BRA liv med en stabil och kärleksfull familj?
Vill du bara ha ett barn och inte riktigt bryr dig om hur barnets pappa är så borde du skaffa barn själv. Då slipper barnet alla gräl, en motvillig pappa och känslan av att inte vara riktigt önskad av pappa.
Och även om ni får ett gemensamt barn så kommer det inte förändra dina känslor. Han VILLE fortfarande ha barn med sitt ex. Medan han i princip blev tvingad (känslomässig utpressning, ultimatum) till barn med dig.