• Gravid77a

    Efter missfall

    Jag undrar lite över hur det är efter ett missfall. Jag plussade den 23/2. Beräknad mens vår den 21/2. Den 24/2 började jag blöda under samlag. Inte jätte mycket och det kom inte heller något mer i bindande under natten. Jag hade lite rosa mäktiga flytningar och ibland även mindre blödningar till och ifrån fram till den 28/2 då fick jag lite ont i magen och en trötthets kändla i korsryggen och blödde lite mer. Dagen efter hade jag lite mer ont i ryggen och ungefär lika ont i magen som dagen innan. Jag hade inte lika ont som vid mens och blödde inte heller lika mycket som vid mens. Men på kvällen kom det några Köhler. Jag antar att det var ett missfall och jag pratade med 1177 och även med en barnmorska. Men eftersom det var så tidigt så avvaktar man ju bara. Jag blödde till söndagen den 5/3 . Magen har gått tillbaka (var rätt svullen) inga små bröst inga klänningar eller andra direkta symptom på graviditet är kvar.

    Men idag har jag mått lite kyligt på gränsen till illa , haft lite blodtrycksfall och känner motvärn i magen. Känner mig lättirriterad och är trött. Har ju dessa symptom innan mens kan den redan vara på gång? Det är idag den 10/3 . Kan jag ha hunnit ha ägglossning än?

Svar på tråden Efter missfall