• Anonym (Ontsom)

Huvudvärk

Jag har idag haft huvudvärk, sen jag vaknade tills sjutiden på kvällen ungefär. Jag provade det mesta mot det, huvudvärkstabletter, dricka vatten, spikkudde, värmekudde och till och med en promenad. Det gick inte över. Så fort jag rörde mig dunkade det i huvude.

Bäsy blev det när jag drog ner rullgardinen och lade en varm vetekudde på huvudet.

Jag får sådan huvudvärk ibland, och jag kan känna när den smyger sig på att den här kommer inga tabletter eller vatten fungera mot.

Jag undrar egentligen, vad har ni för tips mot sådan här huvudvärk? Som inte går över vad du än gör förrän drn är "klar" med att plåga sitt offer. Jag vet inte vad som kan göras, jag kan inte göra något på jela dagen,, och jag är skit trött både under och efter.

Så, tips?

• Svar på tråden Huvudvärk
  • Anonym (Migrän)

Kanske inte är huvudvärk utan migrän istället. Har jag några gånger per år- och tyvärr flera månader som gravid- och mot det hjälper oftast bara vila och tystnad och mörker.

• Anonym (Ontsom)

Jag har ju inte så ont som jag läst att man ska ha när man har migrän. Jag har funderat på spänningshuvudvärk. Jag satt och kollade på symptom för båda, men jag hade lite av varje. Tex så stod det att spänningshuvudvärk har som ett band runt huvidet, och migrän som en pulsande smärta. Jag har både och.

Det är inte ofta det händer, men det förstör en hel dag.

• Ooops

Låter som migrän tyvärr. För mig hjälper det enbart med att sova. Tabletter kan hjälpa om jag tar i tid, men sova är bäst.

• Anonym (Ontsom)
    Anonym (H) skrev 2017-03-10 21:51:10 följande:

Medicin?

Jag tar ju huvudvärkstabletter, har testat lite olika, inget funkar.
  • Anonym (Migrän)

Migrän har olika stadier. Inte alla får värsta sorten där man ligger flera dar och/eller spyr. Det finns receptfri medicin du kan testa nästa gång.

• Anonym (...)
    Anonym (Ontsom) skrev 2017-03-10 21:52:43 följande:

Jag tar ju huvudvärkstabletter, har testat lite olika, inget funkar.

Jag har migrän, och något som oftast hjälpt mig är Voltaren/Diklofelnak. Du kan köpa voltaren 25 mg receptfritt, och prova att ta två tabletter för att se om det blir bättre. När jag blev "utredd" för migrän som tonåring rekommenderade läkaren att jag skulle bland alvedon med ipren. Dvs en av varje, och det funkade iaf mot det värsta. Kanske kan du prova det?
  • Anonym (gravid)
    Anonym (Migrän) skrev 2017-03-10 21:44:50 följande:

Kanske inte är huvudvärk utan migrän istället. Har jag några gånger per år- och tyvärr flera månader som gravid- och mot det hjälper oftast bara vila och tystnad och mörker.

Hej, hade du migrän under graviditeten? Hur många månader?

Jag har haft migrän i ca 7år, får anfall några gånger per år. Är nu gravid med mitt första i v 22 och har sedan 12 haft migrän som vägrar släppa.
  • Anonym (gravid)
    Anonym (Ontsom) skrev 2017-03-10 21:51:28 följande:

Jag har ju inte så ont som jag läst att man ska ha när man har migrän. Jag har funderat på spänningshuvudvärk. Jag satt och kollade på symptom för båda, men jag hade lite av varje. Tex så stod det att spänningshuvudvärk har som ett band runt huvidet, och migrän som en pulsande smärta. Jag har både och.

Det är inte ofta det händer, men det förstör en hel dag.

Det kan vara blandhuvudvärk, jag har både migrän och spänningshuvudvärk. Spänningshuvudvärk sitter oftast i bakhuvdet och migränen är så pass att det inte går att jobba.

Det dunkar i hela huvudet i flera timmar
  • Ooops

Jag har både och sen har jag hortons huvudvärk med. En variant som sätter sig bak ett öga och är fruktansvärd. Finns många olika varianter. Jag spyr aldrig, de tabletter som kan hjälpa är naproxen, men sova är bäst.

Svar på tråden Huvudvärk