• Meriall

"Koppel" på barn?

Jag hade det på min son om vi var ute i en folkmassa för han sprang lätt bort, var jättebra :)

• Meriall
    Anonym (Mamma) skrev 2017-03-12 12:24:21 följande:

Du kände dig inte uttittad?

Neej. Visst finns folk som tycker det är förkastligt och att likställa barn med djur men så är det ju inte. Den jämförelsen finns i deras huvuden, inte i mitt eller mitt barns. Han tyckte kopplet var ok men ville inte hålla handen.

Det var typ 8 år sedan, jag tycker det blivit vanligare sedan dess. Har sett det ute ett par ggr på andra barn och tycker inte någon tittar. Vissa kom tom fram till mig och sade att det var smart och frågade var jag hittat det när jag var ute. När jag sett att det skrivits om det på fl tidigare har nästan alla varit positiva.
  • Meriall

Som jag skrev, "förnedringen" finns i vissa vuxnas huvud pga att de så starkt sammanknippar koppel och djur. Barnet tänker givetvis inte så och skulle det göra det så tycker det förmodligen det är roligt att leka hund. Barnet blir inte förnedrat speciellt inte en ettåring...

Det skulle vara det att ha en normalintelligent vuxen i koppel men en sådan skulle tycka att det var det att bli matad med flaska, bytt på etc också. Det är inte förnedrande att bli omhändertagen som barn. Man kan jämföra med bilbälte eller säkerhetslina när man klättrar. Helt ok på så små barn.

Svar på tråden "Koppel" på barn?