Inlägg från: Anonym (Undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrar)

Är alla män otrogna

Som rubriken lyder undrar jag påriktigt om alla män är otrogna om dom får chansen ?

Vad jag vet så har mitt ex aldrig fysiskt otrogen , men hade kontakt med tjejer via nätet och även en via telefon- såg sms där dom hade bestämt träff och skulle ha det så mysigt . Men misstänker att han nog var det men aldrig fått det bekräftat. Dock känns dom sveken han gjorde som otrohet ändå.

Men till saken nu då , ALLA män jag känner och har haft runt omkring mig har alla varit otrogna en eller flera gånger. Nu pratar jag om dom jag verkligen känner som man vet sånt här om. Min pappa var otrogen, båda mina bröder har varit otrogna, min man jag hade var det nu vet jag ju som sagt inte fysiskt men jag tror det och var han det inte så hade han planer på det . Min chef var det , min kollega som är gift raggar på mig och skulle jag bjuda till så skulle han garanterat ta chansen osv . Finns det några trogna män där ute eller ligger det i eran natur att vara med många kvinnor?

• Svar på tråden Är alla män otrogna
  • Anonym (Undrar)
    fcederberg skrev 2017-03-12 12:30:10 följande:

Jag har då aldrig varit otrogen på nåt sätt och skulle aldrig få för mig att vara det heller. Det är motbjudande. Så svaret är: Nej, alla killar är inte otrogna.

Intressant, har du aldrig känt dig lockad till att vara det ? Har någon kvinna försökt förföra dig eller flörtat med dig som du har avvisat?

Kollar du på mycket porr ?

Haha ursäkta alla konstiga frågor men jag är så nyfiken på detta.
  • Anonym (Undrar)
    Tecum skrev 2017-03-12 12:33:46 följande:

Suck, nej alla män är inte otrogna.

I ditt fall verkat det som att du "har det i släkten", din närmaste är notoriskt otrogna och därför dras du omedvetet till den typen av män när du söker partner. Sen gissar jag att du bor i en storstad, det verkar ha betydelse då både utbudet är större och inställning till otrohet mer tillåtande. 

Ja jag har det i släkten kan man ju säga men kan också säga att tex en av mina bröder, skulle man aldrig tro utåt skulle vara otrogen men tom han har varit det och inte en gång utan två. Men det är inte bara familjen jag tänker på. Jag har blivit raggad på av mina närmaste tjejkompisar män!! Tycker det är galet. Sen även att dom snällaste omtänksamaste män tom dom är det som jag känner till.
  • Anonym (Undrar)
    taquine skrev 2017-03-12 12:38:52 följande:

Nej , alla män är inte otrogna. Det är väl stackare med dålig självkänsla som tror de får bekräftelse genom att doppa i kreti och pleti. Eller är ute på olika sexsidor. 

En man med klass och stil har inget behov av det.

Men det som är saken är att det inte bara är den typen av män . En av mina bröder är strulig så honom blir jag inte direkt ens förvånad över. Men den andra är framgångsrik ser bra ut pappa till två stora barn har sin fru och dom verkar lyckliga utåt.MEN sen vet jag då att han varit otrogen två gånger mot henne. Jag fattar det inte det är som det ligger i naturen. Sen även alla män man har runt omkring sig genom vänner eller arbete . Det slår aldrig fel.
  • Anonym (Undrar)
    Aikido skrev 2017-03-12 12:41:06 följande:

Absolut finns det trogna män. Undertecknad är en av dem. Trogen som en hund in i döden.

Såg att tjejen stuckit ut för att få lite egentid. Skicka gärna ett mess om du vill snacka lite mer privat.

Haha precis så det verkar vara !!
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (låter religiöst) skrev 2017-03-12 12:38:36 följande:

Så att tänka på en annan tjej än sin egen i sexuella sammanhang är otrohet för dig?

Lever du efter nån bok? Typ Koranen?

Nu var det ju inte jag som skrev det där. Men jag skulle bli ledsen om jag visste min man fantiserade om andra kvinnor. Jag fattar att det händer men ärligt så känns det skit. När jag är i en relation och är kär/förälskad/älskar någon så är det bara han i mitt huvud. Jag kan inte förstå varför man måste dra in andra kvinnor ens i tankarna. Räcker inte jag till ? Typ så tänker jag.
  • Anonym (Undrar)
    fcederberg skrev 2017-03-12 12:44:08 följande:

Nej har faktiskt aldrig känt att jag har velat va det. Har aldrig behövt avvisa nån heller.

Kollar inte på porr när jag är i förhållande.

Okej , men om det var så att tjejer stötte på dig som du finner väldigt attraktiva. Tror du inte då att du hade kunnat känna dig lockad?

Varför väljer du bort porren när du är i en relation men inte när du är ensam?
  • Anonym (Undrar)
    fcederberg skrev 2017-03-12 12:56:26 följande:

Nej jag skulle aldrig känna mig lockad av att vara otrogen oavsett hur attraktiv människan var. Det har jag alldeles för stark moral för.

Anledning till varför jag bara kollar på porr när jag är singel är för att det är ett substitut för att inte ha sex.

Det är mina ärliga svar.

Okej jo men din moral säger nej och du gör det inte. Men någonstans i dig så vill du eller ? Hade du inte haft din höga moral så hade du kunnat. Det är det jag undrar lite det finns liksom i er?
  • Anonym (Undrar)
    taquine skrev 2017-03-12 13:02:18 följande:

Jag har varit med om mina manliga kollegor inte drar sig för att vara otrogna , reser en del i mitt jobb och då är det gärna "massage" eller fnask som gäller på kvällen för vissa av dem. (då gifta och ofta småbarnsföräldrar) Fattar fan inte hur de tänker?...

Men det finns ju som sagt en hel del vettiga 

Okej jo men vart finns dom vettiga då ? Jag tror nämligen att även dom som utger sig för att vara vettiga inte är det om tillfälle ges. Sen finns det väl säkert dom som inte söker sig till att vara otrogna , men tror att även dom som inte söker efter det och är förtiga och sviniga, skulle kunna vara det om rätt tjej dök upp vid rätt tillfälle och var intresserade och bjöd in till det . Tror inte att den vettiga mannen skulle tacka nej då.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (låter religiöst) skrev 2017-03-12 13:06:39 följande:

Det låter som ett extremt osunt tänkande att veta att man varit otrogen så fort man fantiserar om en tjej.

Jag har aldrig varit otrogen (men enligt dig har jag OTALIGA gånger) av den anledningen att jag är utrustad med ett samvete. Däremot skulle jag inte kunna - även om jag ville - sluta att fantisera om andra kvinnor.

Just att fortfarande fantisera om andra kvinnor vid min ålder är ett sundhetstecken tycker jag. 

Okej men varför behöver du fantisera om andra kvinnor räcker inte din kvinna till? Vad är det som gör att du måste fantisera om andra ?
  • Anonym (Undrar)
    Dkcre skrev 2017-03-12 13:12:38 följande:

Lite lustig tråd tycker jag då de som är mest benägna att vara otrogna är kvinnor.

Jag skulle aldrig vara otrogen själv, jag vet ingen kvinna som varit det eller fantiserar om att vara det heller . Men därimot majoriteten män i min omgivning är det .
  • Anonym (Undrar)
    John22 skrev 2017-03-12 13:09:00 följande:

Nej, det är vi inte.

Jag har haft chansen måååånga gånger men aldrig någonsin gjort något. Det är bara extremt svaga individer eller omoraliska äckel som är otrogna.

Okej då är du en av få , trodde inte ni fanns .
  • Anonym (Undrar)
    Agaton skrev 2017-03-12 13:22:25 följande:

Detta är en typisk kvinnlig missuppfattning som män aldrig lyckas överbrygga. Det handlar inte om dig, utan om att män är biologiskt, genetiskt och mentalt disponerade att sätta på kvinnor och valet faller främst på kvinnor som, utifrån yttre attribut, bedöms mest lämpade att föra arten vidare. I motsvarande mån har kvinnors muskorta kjolar, djupa urringningar och "fuck-me-shoes" mm naturligtvis ett biologiskt ursprung och uppenbarligen kan inte heller kvinnor kontrollera sina drifter. Människor är sexistiska djur - oavsett kön - var snäll och acceptera det. Däremot kan det i någon mån skilja vad avser sexualdriften hos olika individer, men det påverkar inte helhetsbilden.

Det är precis det här jag menar!!

Att det ligger i mannens natur , och kommer rätt kvinna där som bedöms lämplig som du beskriver det , snygg , snygg kropp , sexig både i personlighet och utseende så tror jag inte många män tackar nej.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (låter religiöst) skrev 2017-03-12 13:42:31 följande:

Om du hittar en börs med 5.000 kronor i vad gör du?

Jag behöver alltid pengar, och skulle kunna göra mycket för 5.000 kronor. Jag skulle dock lämna in den till polisen eller kontaktat ägaren om uppgifterna fanns tillgängliga.

Förstår du liknelsen? Bara för att man ges chansen och kanske skulle vilja är inte det detsamma som att sätta det i praktik.

Förstår din liknelse men det är inte alls samma sak.

Det är två helt olika saker .

Går nästan inte att jämföra enligt mig .

För mig personligen som kvinna skulle det komma världens sexigaste man och jag var i ett förhållande så hade jag inte ens blivit sugen på att vara med honom. Jag skulle tänka på min man där hemma han som kanske pussade mig lite extra i morse innan han åkte till jobbet efter vi druckit kaffe tillsammans han som brukar anstränga sig för att jag ska må bra och ha det bra . Det skulle inte ens finnas i min fantasi att vara med en annan man . Men därimot min man då om det var ombytta roller , hade han kanske tagit chansen? Skulle han tänka på dom där pussarna han fick eller det lilla extra jag gör för att han ska må bra. Eller hade han tänkt med kuken? Jag menar inte att vara dömande eller trångsynt. Utan det här är verkligen mina tankar och funderingar. Vågar man vara i en relation eller har man det bättre själv och slippa tänka på att man en dag kommer bli bedragen : )
  • Anonym (Undrar)
    cmapa skrev 2017-03-12 15:08:13 följande:

jag har heller aldrig varit otrogen i något förhållande. Inte sneglat eller haft någon annan kontakt som kan uppfattas som otrohet. varför skall man skapa sådant om man har det bra? Tycker oavsett om man är man eller kvinna så skall man väl vårda det man har och inte lägga krutet på någon annan när man är i relation.

Sedan tror jag det är lika mycket otrohet i båda könen, inte just men.

Okej ja men kul att höra:)

Det är jag tvärsäker på att det INTE är :)
  • Anonym (Undrar)
    John22 skrev 2017-03-12 14:56:53 följande:

Det tvivlar jag på, och jag tvivlar på att du har ett tillräckligt stort underlag för att komma till den slutsatsen.

Okej ja nej jag är rätt säker :)
  • Anonym (Undrar)
    Tecum skrev 2017-03-12 14:20:40 följande:

Nej, det är en ganska bra liknelse, alltså att ha möjligheten men avstå. Att istället göra det rätta. Du tror dig om att aldrig kunna bli attraherad av någon annan när du är i ett bra förhållande. Kanske är det så, kanske tror du bara det. Men om du inte är attraherad, då är det ingen prestation av dig att avstå. Du visar inte karaktär eller att du är trogen oavsett, du vill ju inte! OM du faktiskt blir attraherad, då kanske du åker dit direkt. Vi har läst om många såna fall här på FL, kvinnor som säger sig vara ihop med den bästa mannen i världen men plötsligt är de otrogna med t ex en kollega.

De flesta män och många kvinnor kan bli attraherade av någon annan, men avstår att gå vidare för att vi har en älskad partner och en bra relation. Sak samma om vi får en invit, vi avstår. Så attraktionen eller inviterna eller fantasierna är inte problemet, det är förmågan eller oförmågan att ha karaktär och göra det förnuftiga och rätta, inte ge efter för sin spontanitet eller ögonblicklig behovsuppfyllelse.

Absolut!!!

Klart jag kan tycka att andra är attraktiva både män och kvinnor för den delen , men att tycka att någon är attraktiv är för mig inte alls samma sak som att fantisera om någon annan och i tanken vilja ha sex och vara nära en annan människa. Och bara för jag känner attraktion till en man så betyder inte det att jag vill ligga med honom och att jag måste välja att avstå ,jag kan tänka jäklar va snygg han var tex sen är det inget mer med det.
  • Anonym (Undrar)
    Tecum skrev 2017-03-12 16:10:27 följande:

Men finns det tillräckligt med singelkvinnor för att alla otrogna män ska kunna vara otrogna utan att vara det med upptagna kvinnor? För du påstår ju att nästan alla män är otrogna...

För mig är inte otrogen enbart att ligga med någon annan. Du kan vara otrogen genom att regga dig på en dejtsida tex och skriva med kvinnor där att söka dig till något annat är också för mig att vara otrogen. 10 otrogna män behöver ju inte 10 singel kvinnor för att vara otrogna. Sen visst finns det ju även kvinnor som är otrogna , men inte alls i samma skara som män !!
  • Anonym (Undrar)
    0815 kille skrev 2017-03-12 21:26:06 följande:

Jag har aldrig varit otrogen, och är kanske lite speciell för att vara man då jag upplever mer stress än njutning med att ha sex första gången med en ny/okänd person. Man kanske kan säga att min nyttofunktion startar på minus om man använder nationalekonomiska termer.

Nu arbetar jag inom finans och har begränsade kunskaper inom medicin/psykologi men om du vill veta mer om det här ämnet är det nog D.P Schmitt och ISDP du ska söka på.. om du inte vill spekulera fritt förstås..

Sökte lite men hittar inget bra att läsa du har ingen bra länk ?
  • Anonym (Undrar)
    Dkcre skrev 2017-03-12 19:52:06 följande:

Och hur är det utanför din omgivning då?

Tror till och med det finns statistik som tyder på att kvinnor är mer otrogna. Är inte tillräckligt intresserad för att leta upp det dock. Angående män och deras "natur" eller vad som diskuterades tidigare så skulle jag vilja säga att du har rätt, men det betyder inte att man behöver agera bara för att man vill.

Har googlat massor och verkar inte som det.

Nej så är det ju kanske, men det var just det jag undrade över om det ligger i naturen för män. Och det verkar ju som att det är så : )
Svar på tråden Är alla män otrogna