Inlägg från: Anonym (låter religiöst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (låter religiöst)

Är alla män otrogna

Agaton skrev 2017-03-12 12:33:10 följande:
    Svar ja, alla män är otrogna, om än inte i praktiken, så mentalt. Varje kvinna som betraktas av en man blir på en millisekund kategoriserad som "fullt påsättningsbar",  "påsättningsbar" eller "icke påsättningsbar". Detta är en kemisk reaktion i hjärnan utan möjlighet att påverka. Var glad för det, annars hade du inte existerat. Dessutom är otrohet överskattat, vanligtvis en hastigt övergående fysisk aktivitet vars slitage är försumbart och dessutom kan medföra stimulans i den ordinarie relationen.
    Så att tänka på en annan tjej än sin egen i sexuella sammanhang är otrohet för dig?

Lever du efter nån bok? Typ Koranen?
    Agaton skrev 2017-03-12 12:56:26 följande:
    Du tänker inte på kvinnan som du ser framför dig, utan föreställer dig hur det skulle vara att ha sex med henne. Om hon skulle vända sig om bjuda hem dig så skulle du svara ja, om övriga diskreta förutsättningar var uppfyllda. Värdera det hur du vill och svar nej, jag är inte intresserad av religiösa vanföreställningar, vare sig i tal eller skrift.
    Det låter som ett extremt osunt tänkande att veta att man varit otrogen så fort man fantiserar om en tjej.

Jag har aldrig varit otrogen (men enligt dig har jag OTALIGA gånger) av den anledningen att jag är utrustad med ett samvete. Däremot skulle jag inte kunna - även om jag ville - sluta att fantisera om andra kvinnor.

Just att fortfarande fantisera om andra kvinnor vid min ålder är ett sundhetstecken tycker jag. 
    Agaton skrev 2017-03-12 13:22:25 följande:
    Detta är en typisk kvinnlig missuppfattning som män aldrig lyckas överbrygga. Det handlar inte om dig, utan om att män är biologiskt, genetiskt och mentalt disponerade att sätta på kvinnor och valet faller främst på kvinnor som, utifrån yttre attribut, bedöms mest lämpade att föra arten vidare. I motsvarande mån har kvinnors muskorta kjolar, djupa urringningar och "fuck-me-shoes" mm naturligtvis ett biologiskt ursprung och uppenbarligen kan inte heller kvinnor kontrollera sina drifter. Människor är sexistiska djur - oavsett kön - var snäll och acceptera det. Däremot kan det i någon mån skilja vad avser sexualdriften hos olika individer, men det påverkar inte helhetsbilden.
    Mycket väl framfört.
    Anonym (Undrar) skrev 2017-03-12 13:26:28 följande:
    Det är precis det här jag menar!!

Att det ligger i mannens natur , och kommer rätt kvinna där som bedöms lämplig som du beskriver det , snygg , snygg kropp , sexig både i personlighet och utseende så tror jag inte många män tackar nej.
    Om du hittar en börs med 5.000 kronor i vad gör du?

Jag behöver alltid pengar, och skulle kunna göra mycket för 5.000 kronor. Jag skulle dock lämna in den till polisen eller kontaktat ägaren om uppgifterna fanns tillgängliga.

Förstår du liknelsen? Bara för att man ges chansen och kanske skulle vilja är inte det detsamma som att sätta det i praktik.
Svar på tråden Är alla män otrogna