Anonym ((Nedstämd)) skrev 2017-03-12 18:45:05 följande:
För att svara New Dawn: Ibland när han tar intiativ till sex (eller oftast) så säger han att han vill ge mig massage, så masserar han mig o så börjar han massera osv så leder det till sex eller att han vill duscha med mig o tvåla så leder det till kyssar o smek o det leder till sex.. Om jag tar intiativ så säger jag bara kom vi går till sängen så börja jag pussa o ta på han så leder det till sex eller massage där med o duscha ihop. Vi har fastnat för det där med massage. Vi gör alla möjliga ställningar. O när vi väl kommer igång så går det ju hett till. När han avvisar mig så kan det vara för att han är trött säger han. Oftast avvisar han mig när jag spontant försöker förföra han i soffan o vi kollar tv. Eller så avvisar han mig när vi precis lagt oss o jag försöker med att förföra han. Hans ursäkt är alltid att han är trött. Vi har inte pratat om sex på hur länge som helst. Som sagt kärlekslivet ser väl bra ut, han håller hand, kramas ofta. Tar mycket på mig när vi kollar tv eller bara umgås i soffan. Jag ligger mycket i hans famn när vi kollar film eller tv.
Har han lätt att få stånd? Om han är rädd att inte få stånd kan det hända att han avvisar dig för att slippa känna sig otillräcklig och misslyckad. Du skriver att han vill mysa med dig i soffan, men vad är det du gör som får honom att backa? Hur skulle det funka om du sa till honom att det inte behöver leda till stånd/orgasm/sex och att han bara ska njuta...
Om du masserar honom kan du försöka utveckla det. Använder ni olja? Har du provat att smeka honom nära analen? Det kan kännas tabubelagt, så det gäller att han är med på det och att han inte känner att det måste leda till att du penetrerar analen.
Om ni nu oftast inleder sex med massage kanske det kan vara bra att prova något annat. Tex att du säger att du vill suga hans kuk. Vad tycker han om porr? Vad tycker du om porr?
Nu vet jag att du saknar att han tar initiativ, men jag tror ändå det är bra att du initialt försöker stimulera hans sexlust och sexuella intresse. Är det något du vet att han tänder extra på?, tex kjol, strumpbyxor, eller vad som helst. Prova i då fall med det.
Om ni inte har pratat om sex på länge är det väl dax. Fråga om det finns något du kan göra som han skulle tycka var utvecklande sexuellt. Om han inte kommer med något direkt svar tycker jag att du ska berätta att du vill att ni ska jobba på sexlivet och att du saknar det som ni haft tidigare.
Du berättar att han är trött. Ser du något mönster i detta? Dvs att han faktiskt är mer sugen på sex när han är utvilad?
Vad tycker han om att du är borta ofta på nätterna?