• Anonym (Förkrossad)

    Sambon är otrogen, och jag är gravid

    Fick nu i helgen reda på att min sambo har en annan...

    Det har pågått i ett par månader tydligen.

    Jag är helt totalt förstörd! Är gravid i 6:e månaden ovanpå allt!

    Kan inte äta, inte sova. Är panikslagen, kan inte andas, står inte ut!!

    Vad ska jag göra? Hur ska jag ta mig igenom detta? Hur överlever man?

    Kan inte känna någon som helst glädje över barnet just nu, och det både skrämmer mig och ger mig dåligt samvete.

    Ska jag berätta för den andra tjejen? Han säger att hon vet om mig, men jag tvivlar.

  • Svar på tråden Sambon är otrogen, och jag är gravid
  • Anonym (MO)

    Aj då, det var inte bra. I morgon ser du till att få en samtalskontakt. Mannen gör du klokast att skära ballarna av ( ej bokstavligt) och kasta ut.

  • Anonym (Rut)

    Kamar. Varit i samma situation för måååånga år sedan. Väntade då barn nr 2 med min x. Vecks 14. Hade noll lust med sex, mådde illa....så det var liksom mitt fel. Hade jag inte varit gravid då hade jag lämnat honom. Nu efteråt vet jag att det var där och då vår nedförsbacke började. Fick ännh ett tredje barn ihop men skilde oss då yngsta var 1år. Har inga svar åt dig, prata, tillåt dig var arg, fundera vad du vill, ta egen tid, låt honom våndas o lida. För babyns skull måste du orka o du kommer klara det. Det blir bättre. Oberoende vad du beslutar. Han gifte om sig efter vår tid, 2ggr tom, och var otrogen i båda dom förhålkandrna, sååå....säger ju en del om typen.

  • Anonym (Anna)

    Jag skulle kasta ut honom. Och jag skulle kontakta tjejen och fråga om hon visste om dig. Och när det gäller förlossning skulle jag inte vilja ha honom i rummet utan jag skulle låta honom få vänta utanför och komma in efteråt istället.
    Jag skulle även kontakta någon som jag kunde prata med och även tillsammans för att kunna samarbeta om bebisen.

  • Anonym (Susan)

    Istället att låta honom få dig må dåligt,koncentrera på dig själv och bebisen!Du klarar detta och snart har du en bebis.Vill han fortsätta med dig?Du klara dig utan honom.

  • Anonym (Förkrossad)

    Han vill fortsätta med mig säger han. Jag VILL INTE lämna honom! Jag älskar honom så mycket. Men jag kan inte stå ut med tanken på vad han har gjort.

    Hela mitt liv har rasat och jag kan bara inte tro att han gjort detta! Vill inte tro att det är sant. Det måste vara en mardröm.

    Hur ska jag få en samtalskontakt? Vart vänder man sig?

  • Anonym (Space)

    Gör slut, kontakta den andra tjejen. Skaffa psykolog hjälp och ta hjälp av dina andra nära och kära.

  • Anonym (Space)

    Kontakta vårdcentralen eller din barnmorska Ts!

  • Anonym (Förkrossad)

    Jag skäms så fruktansvärt mitt i allt också! Mår illa bara av tanken på att berätta för min bm. Och mina föräldrar och vänner.

    Han har varit otrogen en gång förut, och alla tyckte att jag var så dum som förlät honom.

    Och det var jag ju, visade det sig. Idiotiskt korkad!

    Jag fick kämpa för att återfå tilliten efter förra gången, men nu var jag lycklig, trygg, litade på honom, såg fram emot att bli en riktig familj och få ett barn tillsammans.

    Allt är förstört nu.

    Han har inte velat ha sex senaste veckorna, jag trodde att det berodde på graviditeten bara.

    Han har stuckit nu, vart vet jag inte. Kanske hem till henne.

    Jag vill kontakta henne, men har i chocken totalt glömt vad hon heter, så vet inte hur det ska gå till?

  • Anonym (?)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2017-03-12 22:41:12 följande:
    Han vill fortsätta med mig säger han. Jag VILL INTE lämna honom! Jag älskar honom så mycket. Men jag kan inte stå ut med tanken på vad han har gjort.
    Hela mitt liv har rasat och jag kan bara inte tro att han gjort detta! Vill inte tro att det är sant. Det måste vara en mardröm.

    Hur ska jag få en samtalskontakt? Vart vänder man sig?
    Jag säger emot alla som skriker att du skall lämna honom. Det är inte alltid man blir lyckligast av att sticka så fort det blir besvärligt. Har du lyckats förlåta honom tidigare så har du möjligheten att lyckas igen, och att leva ett bra liv med honom och barnet - om du vill.
    Känn efter noga hur du vill göra. Är du beredd att ta tillbaka honom? Beredd att förlåta? I så fall kan det fungera. Är du trött på detta nu och vill bli av med honom - då klarar du det också.
    Jag har själv blivit lämnad som gravid, men vi löste problemen och har nu varit tillsammans ytterligare 2,5 år. Som varit mycket bättre än tidigare.
    Du kan vända dig till vårdcentralen för samtal, alt kyrkan eller liknande, eller privat om du har råd.

    Jag tänker inte försvara din sambos beteende. Det var uselt gjort. Kanske blev han "rädd" när han var så nära att bli "fast" som pappa? Kanske behövde han fly verkligheten lite? Fegt och fånigt gjort. Var det han själv som berättade?

    Jag tror att om du stannar med honom så behöver du acceptera att det ev kan hända fler gånger. Trots att det är dig han helst av allt vill vara med. Klarar du det? Vill du vara med honom ändå så länge han väljer dig?

  • Anonym (Förkrossad)
    Anonym (?) skrev 2017-03-12 23:29:19 följande:

    Jag säger emot alla som skriker att du skall lämna honom. Det är inte alltid man blir lyckligast av att sticka så fort det blir besvärligt. Har du lyckats förlåta honom tidigare så har du möjligheten att lyckas igen, och att leva ett bra liv med honom och barnet - om du vill.

    Känn efter noga hur du vill göra. Är du beredd att ta tillbaka honom? Beredd att förlåta? I så fall kan det fungera. Är du trött på detta nu och vill bli av med honom - då klarar du det också.

    Jag har själv blivit lämnad som gravid, men vi löste problemen och har nu varit tillsammans ytterligare 2,5 år. Som varit mycket bättre än tidigare.

    Du kan vända dig till vårdcentralen för samtal, alt kyrkan eller liknande, eller privat om du har råd.

    Jag tänker inte försvara din sambos beteende. Det var uselt gjort. Kanske blev han "rädd" när han var så nära att bli "fast" som pappa? Kanske behövde han fly verkligheten lite? Fegt och fånigt gjort. Var det han själv som berättade?

    Jag tror att om du stannar med honom så behöver du acceptera att det ev kan hända fler gånger. Trots att det är dig han helst av allt vill vara med. Klarar du det? Vill du vara med honom ändå så länge han väljer dig?


    Han säger att det bla var för att han var rädd för att bli pappa, rädd att jag ska lämna honom mm.

    Jag tror inte att jag kan förlåta honom denna gången. Hade jag inte varit gravid så hade jag absolut inte gjort det. Det var ett helvete att bearbeta hans förra otrohet.

    Men jag känner mig fast, instängd och panikslagen nu när detta hänt under graviditeten. Vi har ju delat detta underbara, planerat och sett fram emot... Nu är jag plötsligt ensam.

    Han säger att han älskar mig över allt annat, men varför riskerar han då vår relation? Varför gör han mig så illa?

    Jag fick reda på det genom att han låg och smsade henne bredvid mig i sängen i morse när han trodde att jag sov. Konfronterade honom och han erkände motvilligt.
Svar på tråden Sambon är otrogen, och jag är gravid