Efter v. 36: fler som haft för rörliga bebisar?
Hej.
Jag väntar första barnet och är i v. 36+2. Bebisen är mycket rörlig och kan fortfarande vända på sig. Vissa dagar ligger den med huvudet ner, andra med rumpan ner.
Kan vakna på natten och känna hur det bökas runt inne i livmodern och att plutten gör en halv kullerbytta (alternativt bara byter sida, t.ex. ligger med ryggen ut mot höger sida av livmodern ena stundern och nästa stund ligger med ryggen ut mot vänster).
Jag tycker det är lite svårt att förklara men det är som att bebisen inte riktigt hittar "utgången" heller. Kan känna hur den änden som är neråt just den dagen letar sig över bäckenet men borrar sig inte ner där den "ska" (trots att det borde bli mer plats så). Ingen fixering i sikte än alltså men det verkar vanligare än kullerbyttor så här sent i graviditeten.
Jag frågar inte pga. oro (ut kommer barnet, på ett eller annat sätt), utan skulle gärna vilja höra om andra har upplevt samma. För det är svårt att hitta information om det. (Ska träffa barnmorskan i slutet av veckan men tänkte ändå höra här också.)
Är det fler som varit med om något liknande och hur gick det för er? Födde ni vaginalt eller blev det snitt?