Inlägg från: Domesticgoddess |Visa alla inlägg
  • Domesticgoddess

Tips på påskmat

Glinda från Oz skrev 2017-03-15 15:28:01 följande:

Jag har också tänkt en mindre påskbuffé till förrätt och kanske bara ha 3-4 saker. Men passar det verkligen ihop med lammet och blir det inte för mycket?

Plock är alltid trevligt! Ett alternativ är att servera det på tallrik så att du så att säga har koll på intaget.

Knäckesticks med saffransgravad torsk el lax, fina snapsglas med matjessill panna cotta, liten skiva baguette med rillette på anka och en cornichon samt äggskal fyllda med ägg,- & räkröra plus kuvertbröd är vad jag ska servera till påskförrätt (också ute i god tid!). Känns festligt och gott utan att förstöra aptiten inför huvudrätten.

Carambolans förslag på pavlova med citroncurd till efterrätt var klockrent, det tänker jag sno rakt av!
  • Domesticgoddess
    MAN78 skrev 2017-03-15 23:20:00 följande:

Aha, låter bra. Vi brukar vara väldigt traditionella vid påsk. Skärtorsdag kväll lite kallskuret och vin. Långfredag hel ugnsstekt fisk, t.ex. gös. Påskafton klassisk påskbuffé med fokus på ägg givetvis. Påskdagen lammstek och på annandagen rester från de tidigare dagarna :)

Gud så underbart det låter! Ni är inte sugna på vuxenadoption möjligen?:)
Svar på tråden Tips på påskmat