Inlägg från: Anonym (Bli sambo?!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bli sambo?!)

Flytta ihop??

Hej!

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ca 7 månader.
    Känner verkligen att det är mitt livs kärlek som jag träffat.
    Vi har pratat om framtiden om att flytta ihop, gifta oss mm lite löst.
    Av ekonomiska skäl ( för hög hyra) och att han inte trivs i området så vill han flytta från sin lägenhet till en mindre och då har frågan om att istället flytta ihop kommit på tal.
    Vill verkligen bo och dela vardagen med honom.

Är det för tidigt att flytta ihop? Han är här större delen av tiden redan.

Så jag undrar när flyttade ni ihop med era kärlekar??

• Svar på tråden Flytta ihop??
  • Anonym (Bli sambo?!)

Han bor i hyresrätt och jag i bostadsrätt..
    Han tänker att han säger upp sin lägenhet men fortfarande står i kö och flyttar till mig.

Sen är ju tanken att skriva ett samboavtal mellan oss så det inte blir något om det förmodan inte skulle fungera mellan oss.

Vi vill verkligen bo tillsammans men man blir lite nervig då det känns så stort.

• Anonym (Bli sambo?!)
    Birgitta02 skrev 2017-03-16 10:48:52 följande:
    Låter väl som en bra plan. Men tänk på att även hans tavlor och prylar ska få plats. Så det är ER lägenhet så fort han flyttar in. Även om du äger den :)
    Javisst blir det hans hem oxå och vi har pratat om att ev hyra förråd där vi kan samla allt från honom och mig som vi inte vill ha hos oss nu men kanske när vi köper ny bostad som är större..
  • Anonym (Bli sambo?!)
    Anonym (Sara) skrev 2017-03-16 12:16:41 följande:

Låter ju som om han till 50% väljer att bo med dig av ekonomiska skäl. Och vad skall du med en snubbe till som har taskig ekonomi? Nä nä, verkar inte bra alltså.

Han har inte dålig ekonomi men lägenheten har en väldigt dyr hyra och han bor ensam i en 4:a på ca 100kvm då barnen flyttat ut.
    Att flytta ihop skulle gynna bådas ekonomi då vi delar på räkningar mm.
Svar på tråden Flytta ihop??