• Lillkröta

Växer brösten vid 22års ålder?!

Hej. Måste höra om någon har liknande "problem".

När jag var 12-13 år började mina små bröst växa till kanske kupa A. När jag blev 14 började jag med P piller och käkade det i flera år. Under tiden växte mina bröst och de kom upp till kupa C, de växte även så fort att jag fick bristningar. Kanske även ska tillägga att jag är 70-75cm runt om också. (Och alltid varit typ).

Men när jag slutade med p piller efter 5 år försvann mina bröst. Fick kupa A igen och när jag fick mensen då blev de lite svullna, men inte så mycket. Jag försökte testa P piller i omgångar och då blev brösten i kupa C igen. Så riktigt problem med bh-ar hit och dit.

Men nu har jag vart utan P piller i ca 3 månader och brösten blev mindre till en början. Men efter detta så har mina bröst växt enormt. De blir SÅ stora, ömma, svullna och detta har jag inte vart med om på flera år. Ser nästan onaturligt ut på min kropp att de är så stora. Hade mensen för ca 2 veckor sedan och brösten gick ner lite efter det. Men nu, redan 2 veckor efter mensen är de som ballonger igen.

Är detta normalt?! Hört att brösten kan börja växa igen efter några år...?

Bröst
  • Svar på tråden Växer brösten vid 22års ålder?!
  • Carambolan

De kan pendla i storlek hela livet beroende på fett, hormoner, graviditet, etc.

• Lillkröta

Gjorde ett gravtest innan mensen kom sist. Var ingenting och har inte legat sen mensen. Så kan ju inte vara med barn? Haha :)

• legomum

Från ägglossning till mens så förändras brösten och kan göra ont

• Meriall
    Lillkröta skrev 2017-03-17 21:41:29 följande:

Gjorde ett gravtest innan mensen kom sist. Var ingenting och har inte legat sen mensen. Så kan ju inte vara med barn? Haha :)

Jo du kan ha blivit gravid just innan mensen, då hade det varit för tidigt innan mens för att synas på testet och man kan ibland få mens trots att man är gravid... så testa igen för säkerhets skull.
  • Lillkröta

Köpt test nu och gjorde det igårkväll. Var inte med barn. Så antar de bara växer eller ägglossning eller så :)

Svar på tråden Växer brösten vid 22års ålder?!