tjänstledig studier och fp??
Är inte säker på hur tjänstledigheten spelar in då det aldrig varit aktuellt för mig. Man behöver numera inte ta CSN under studietiden för att skydda sin SGI men har uppfattat det som att kravet är att studierna bedrivs på eftergymnasial nivå (bla). Googla på om tjänstledigheten skyddar din SGI, annars finns det risk att fin SGI har blivit nollad.
Lånar tråder och vore väldigt tacksam för svar då jag inte förstår mig på reglerna för föräldrapenningen överhuvudtaget!
Jag har varit fast anställd på mitt arbete mer än 1,5 år. Jag har DOCK varit tjänstledig i två perioder nu, 10 veckor innan sommaren och 10 veckor efter pga att jag läser upp gymnasiebetyg. Första 10 tog jag CSN, inte andra gången.
HUR kommer detta räknas? För om föräldrapenningen baseras på de senaste 6 månaderna(24v) och jag har varit tjänstledig 20 veckor så kommer jag alltså inte få någon föräldrapenning alls. Eller? Är SÅ orolig, vet att jag bör ringa FK för att fråga men känner att jag gärna har lite under fötterna innan jag ringer