• Nyfikna72

Hjälp!! Min bil "bara klickar"

Eftersom batteriet sitter bak så är det inte säkert att startkablar framme där räcker till om batteriet är urladdat. Det bästa är nog att skaffa en laddare och ladda minst 24h och sen se vad som händer. Blir det lika igen snabbt så är troligen batteriet finito

• Nyfikna72

Jag antar att du kopplat startkablarna på plinten i motorrummet? Försöker man med det och batteriet är helt urdraget kan det bli så att det ändå inte räcker till. Kontaktytorna är för små och batteriet sitter som sagt där bak. Blir för lite ström ändå och många gånger blir det lite bättre om man kopplar kablar och sen låter donatorn stå och gå lite så det laddar det tomma batteriet lite innan man försöker.

• Nyfikna72

Tänk på att ett batteri bör laddas åtminstone över natten med en laddare om det varit tomt. Att bara hjälpstarta och sen köra lite får inte upp batteriet till 100%.

• Nyfikna72

Ja plinten är det ja men många enklare startkablar är inte det och är batteriet helt tomt så kan det bli så att det inte räcker till och då skadar det inte att ladda via startkablarna en stund och sen försöka starta.

Svar på tråden Hjälp!! Min bil "bara klickar"