Flytta med barn trots gemensam vårdnad
Hur långt bort är det du planerar att flytta?
Hur långt bort är det du planerar att flytta?
Det spelar ingen roll.
Ts har bestämt sig för att flytta. Om barnet ska stanna kvar eller följa med beror på vad som är bäst för barnet.
Det är ju en väsentlig skillnad på att flytta 3 mil jämfört med 30 mil... Sambons ex bor 5 mil bort fungerar hur bra som helst med vv boende då barnen får skolskjuts... Vet barn som gått på två olika förskolor för att slippa åka 5-6 mil på morgonen kanske åt helt fel håll för föräldern så att man varit tvungen att åka jättetidigt.. Inte optimalt men det har fungerat bra för barnen.
Det bästa för barnen är att vi flyttar, men jag vill inte att jag ska straffas för det, men det kan ju bli så, Men då får jag ta det då. Barnen ska inte vara med honom. Grabben gjorde just ett misstag, i form av att lägga en smutsig sked i lådan, istället för diskmaskinen (han såg inte att den var smutsig) och då blev sambon ilsken, knuffade ner honom på golvet och sonen börjar såklart gråta för att han slog i huvudet. Jag ska ringa familjerätten och varna dom, då har jag tydligen ett trumfkort enligt en advokat.
Jo, föräldraledig .