• Anonym (Oroli­g)
    Äldre 19 Mar 20:47
    13244 visningar
    119 svar
    119
    13244

    Flytta med barn trots gemensam vårdnad

    Flytta med barn vid gemensam vårdnad - hur?

    Finns det någon här som levt i ett förhållande där pappan till erat gemensamma barn fått er att må så dåligt så att du flyttat iväg med barnet som ni har gemensam vårdnad om?

    Jag har 3 barn, varav en son på 6 månader med honom. Han lider av OCD och ADD. Vi har gemensam vårdnad, men under en lång tid har det varit väldigt dåligt mellan oss. Jag har fått gjort allt under dessa 6 månader. Han tilltalar mig på ett nedvärderande sätt, han har inte psyke till att bemöta min 3-åriga son på ett bra sätt(ord från han själv), om han t.ex gör fel. Han knuffar tillbaka om han knuffar, han skriker på honom och han får honom att börja gråta dagligen. Han utsätter honom för saker han är rädd för, bara sådär.

    De senaste dagarna har han betett sig som om han slutat bry sig helt om oss och oansvarigt. Jag litar inte alls på honom.

    Jag måste göra något. Jag har tänkt flytta härifrån, till staden där mina andra barns pappa bor. MEN, hur gör man? Jag vet att vi har gemensam vårdnad och att om jag bara drar kan han få boendet. Men är det ingen som varit i en lika sits och kan hjälpa mig? Alla inlägg är viktiga.

  • Svar på tråden Flytta med barn trots gemensam vårdnad
  • Anonym (bugg)
    Äldre 19 Mar 20:56
    #1

    Alltså det är ju inte så att han bara får boendet för att du flyttar. Han kan stämma dig på boendet men hur sannolikt är det egentligen? Skulle han verkligen ens vilja ha boendet för en bebis med sitt sätt och sina diagnoser?

    Sen om han skulle det, tror du att han skulle tilldömas boendet? Återigen, med sina diagnoser och att vi pratar om ett spädbarn här som sannolikt du har varit primär omhändertagare för?

    Du har en skyldighet att omgående ta bort dina barn från den mannen som skadar dem med sitt beteende. Din son gråter dagligen för bövelen!

  • Anonym (asdf)
    Äldre 19 Mar 20:59
    #2

    Vad säger pappan då? Han har väl också ett intresse att det blir så bra som möjligt för er bebis.

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 19 Mar 21:00
    #3
    Anonym (bugg) skrev 2017-03-19 20:56:19 följande:

    Alltså det är ju inte så att han bara får boendet för att du flyttar. Han kan stämma dig på boendet men hur sannolikt är det egentligen? Skulle han verkligen ens vilja ha boendet för en bebis med sitt sätt och sina diagnoser?

    Sen om han skulle det, tror du att han skulle tilldömas boendet? Återigen, med sina diagnoser och att vi pratar om ett spädbarn här som sannolikt du har varit primär omhändertagare för?

    Du har en skyldighet att omgående ta bort dina barn från den mannen som skadar dem med sitt beteende. Din son gråter dagligen för bövelen!


    Jag vet att barnen och jag måste iväg, men jag är rädd för konsekvenserna. Jag tänker på om samma sak hände mig, då hade jag ju anmält honom om han bara dragit med mitt barn. Förstår du? Att jag typ begår ett brott om jag drar. :( eftersom han och jag har gemensam vårdnad.
  • Anonym (bugg)
    Äldre 19 Mar 21:06
    #4
    Anonym (Orolig) skrev 2017-03-19 21:00:16 följande:
    Jag vet att barnen och jag måste iväg, men jag är rädd för konsekvenserna. Jag tänker på om samma sak hände mig, då hade jag ju anmält honom om han bara dragit med mitt barn. Förstår du? Att jag typ begår ett brott om jag drar. :( eftersom han och jag har gemensam vårdnad.
    Igen, tror du att det är sannolikt att han anmäler dig, får dig dömd och sedan får er bebis och du hamnar i fängelse? Nej, eller hur? Du drar ju av en anledning och det är att han utövar våld(ja, det är det) mot dig och barnen.
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 19 Mar 22:22
    #5
    Anonym (bugg) skrev 2017-03-19 21:06:51 följande:

    Igen, tror du att det är sannolikt att han anmäler dig, får dig dömd och sedan får er bebis och du hamnar i fängelse? Nej, eller hur? Du drar ju av en anledning och det är att han utövar våld(ja, det är det) mot dig och barnen.


    Han kommer hindra mig från att dra och rent juridiskt så för jag bort hans barn. Hans pappa var i en liknande sits för många år sen, Så domstol och hela helvetet kommer braka loss.

    Finns inga bevis på något, och vi har gemensam vårdnad. Drar jag är jag rädd att han anmäler mig . Att jag dragit med hans barn.
  • Anonym (D)
    Äldre 19 Mar 22:23
    #6
    Anonym (Orolig) skrev 2017-03-19 21:00:16 följande:
    Jag vet att barnen och jag måste iväg, men jag är rädd för konsekvenserna. Jag tänker på om samma sak hände mig, då hade jag ju anmält honom om han bara dragit med mitt barn. Förstår du? Att jag typ begår ett brott om jag drar. :( eftersom han och jag har gemensam vårdnad.
    Det är straffbart. Han måste godkänna flytten och skriva på papper. Det kan sluta med att han vinner boendet om han stämmer dig på det.
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 19 Mar 22:23
    #7

    Finns det ingen mer som kan dela med sig av erfarenheter? :/

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 19 Mar 22:23
    #8
    Anonym (D) skrev 2017-03-19 22:23:14 följande:

    Det är straffbart. Han måste godkänna flytten och skriva på papper. Det kan sluta med att han vinner boendet om han stämmer dig på det.


    Det är ju just det här jag tänker på...
  • Anonym (D)
    Äldre 19 Mar 22:34
    #9
    Anonym (Orolig) skrev 2017-03-19 22:23:59 följande:
    Det är ju just det här jag tänker på...
    Din sambo mår uppenbarligen inte bra. Går det inte att få honom att gå till en psykolog eller nåt? För honom själv och såklart eran gemensamma sons skull? Hans beteende är ju inte okej mot dig och din son. Men är det verkligen rätt mot er son att flytta iväg så långt? Menar inte att du inte ska flytta men ni för lösa det på något sätt tillsammans eller via rätten.
    Så varför flyttade du från staden där dina andra barns pappa bor? Eller var det han som flytta?
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 19 Mar 23:26
    #10
    Anonym (D) skrev 2017-03-19 22:34:37 följande:

    Din sambo mår uppenbarligen inte bra. Går det inte att få honom att gå till en psykolog eller nåt? För honom själv och såklart eran gemensamma sons skull? Hans beteende är ju inte okej mot dig och din son. Men är det verkligen rätt mot er son att flytta iväg så långt? Menar inte att du inte ska flytta men ni för lösa det på något sätt tillsammans eller via rätten.

    Så varför flyttade du från staden där dina andra barns pappa bor? Eller var det han som flytta?


    Efter de saker han kallat mig, att han varje dag provocerar och hånar mig, och att jag får höra att det är jag som är sjuk i huvudet känns det inte lockande att stanna kvar.
Svar på tråden Flytta med barn trots gemensam vårdnad