Inlägg från: Anonym (asdf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (asdf)

Flytta med barn trots gemensam vårdnad

Vad säger pappan då? Han har väl också ett intresse att det blir så bra som möjligt för er bebis.

• Anonym (asdf)
    Anonym (D) skrev 2017-03-19 22:23:14 följande:

Det är straffbart. Han måste godkänna flytten och skriva på papper. Det kan sluta med att han vinner boendet om han stämmer dig på det.

Nej det är inte straffbart eftersom det inte är något brott.

Det är naturligt att man tycker olika som vårdnadshavare. Ingen har mer rätt än den andra. Det finns inget rätt eller fel angående vad som är för barnets bästa. Bara två vitt skilda åsikter. Pappan tycker si och mamman så.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-03-20 08:45:31 följande:

Någon mer?

Men har du börjat med det mest uppenbara, att ta upp frågan med din sambo? Vad tycker han?
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-03-20 08:57:54 följande:

Så om jag drar med våt bebis som dessutom är skriven här, då kan han anmäla oss försvunna eller att mamman tagit hans barn. Sedan kan han få boendet.

Det är inget brottsligt..?

Men ni kommer ju inte försvunna. Ni kommer att flytta.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-03-20 09:01:19 följande:

Senast igår sa han att om jag inte slutar med mina aggressioner så är det slut. Jag blir alltså arg då han provocerar och får min son att bli ledsen (när han tidigare var glad) varje dag. Jag blir arg. Men jag fårinte utbrott.

Han har ju sagt förut att jag kan ju försöka dra, om jag tror att det går.

Att stanna kvar i den här staden som jag flyttade till för honom är inget alternativ .

Vem är det som är aggressiv? Du eller han? Båda?

Vill han vara boendeförälder för bebisen? Skulle han orka med det om han lider av psykisk ohälsa?
  • Anonym (asdf)
    Froken Lokens skrev 2017-03-20 09:23:03 följande:

Hur långt bort är det du planerar att flytta?

Det spelar ingen roll.

Ts har bestämt sig för att flytta. Om barnet ska stanna kvar eller följa med beror på vad som är bäst för barnet.
  • Anonym (asdf)

Kan du inte sparka ut din sambo istället?

• Anonym (asdf)
    Froken Lokens skrev 2017-03-20 09:38:39 följande:

Självklart spelar det någon roll! Det kan ju vara just avståndet som gör att ts inte får igenom flytten.

Och vad baserar du det påståendet på?
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-03-20 09:42:25 följande:

Vi båda står ju på kontraktet här och den är för dyr för mig själv. Jag vill inte bo kvar i staden heller. Har ingen här.

Men det blir enklare för dig. Du kan ju alltid flytta senare.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (T) skrev 2017-03-20 09:55:41 följande:

Det är ju en väsentlig skillnad på att flytta 3 mil jämfört med 30 mil... Sambons ex bor 5 mil bort fungerar hur bra som helst med vv boende då barnen får skolskjuts... Vet barn som gått på två olika förskolor för att slippa åka 5-6 mil på morgonen kanske åt helt fel håll för föräldern så att man varit tvungen att åka jättetidigt.. Inte optimalt men det har fungerat bra för barnen.

Det finns ingen regel som bara tillåter föräldrar som fortsätter bo nära varandra att separera.
Svar på tråden Flytta med barn trots gemensam vårdnad