Flytta med barn trots gemensam vårdnad
Kan du inte sparka ut din sambo istället?
Kan du inte sparka ut din sambo istället?
Men det blir enklare för dig. Du kan ju alltid flytta senare.
Ger dom verkligen pappan boendet för att jag stuckit pga att det är det bästa för oss alla?
Jag VET att han kommer dra det till domstol. Han kommer ha ett enormt stöd av sin pappa som har varit med om samma sak själv, för många år sedan. Och pengar finns, därför vet jag att han kommer gå så långt. Hans pappa tycker inte om mig heller, så att orken från både pappan och han finns absolut där.
Jag vill dra för min och barnens skull, men svaren jag fått gör mig orolig som sagt. Jag har provat allt men han är helt personlighetsförändrad och varje dag trackar han mig. Jag känner inte igen varken han eller ena sonen längre.
Verkar inte finnas en enda en som sitter i samma sits eller varit med om något sådant här. Finns det verkligen ingen?
Nu lutar det ju åt att jag försöker prova, men ändå.
Verkar inte finnas en enda en som sitter i samma sits eller varit med om något sådant här. Finns det verkligen ingen?
Nu lutar det ju åt att jag försöker prova, men ändå.
Fast var får du det ifrån att ingen varit med om något sånt här? Vi som svarar gör ju det utifrån erfarenhet på olika sätt. Jag jobbar t ex på Socialtjänsten där vi gör vårdads- och boendeutredningar förutom då vanliga barnutredningar.
Fast var får du det ifrån att ingen varit med om något sånt här? Vi som svarar gör ju det utifrån erfarenhet på olika sätt. Jag jobbar t ex på Socialtjänsten där vi gör vårdads- och boendeutredningar förutom då vanliga barnutredningar.
Det förklarar varför du inte har koll på juridiken. Det är inte ovanligt att socarna tipsar (oftast) mamman att flytta, vägra umgänge mm men när man väl hamnar i domstol så friar de sina händer och backar inte upp mamman som därmed ser ut som den som obstruerar relationen mellan pappa och barn.
Det förklarar varför du inte har koll på juridiken. Det är inte ovanligt att socarna tipsar (oftast) mamman att flytta, vägra umgänge mm men när man väl hamnar i domstol så friar de sina händer och backar inte upp mamman som därmed ser ut som den som obstruerar relationen mellan pappa och barn.
Tvärtom kan det säkert senare ligga dig i fatet om du övergett ditt spädbarn.
Det absolut enklaste för dig är att starta en separationsprocess och begära bodelning hos tingsrätten. Om du tilldelas lägemheten så blir det rätt självklart att barnet stannar hos dig nä ett mannen flyttar ut och sannolikheten för en rättstvist minskar. Du har alltid möjligheten senare att flytta men just nu är det kanske inte det bästa alternativet.
Inte vara i närheten, Ska det stå.