• Anonym (Fårstår inte)

    Föräldrar som överger sina barn

    Hej! Har en i min närhet som inte bryr sig om sina barn. Träffar ny partner och lämnar barnen hos sina ex/föräldrar/andra släktingar. Träffar inte sina barn på månader. Barnen är ledsna och saknar sin förälder men föräldern verkar inte intresserad av att träffa dem.Det gör så ont i mig som bara står på "sidan" om. Hur kan man som förälder bara ignorera /överge sina egna barn? Nån som har varit med om liknande, gjort det själv? Eller bara som mig sett konsekvenser av det? //en som inte förstår

  • Svar på tråden Föräldrar som överger sina barn
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Fårstår inte) skrev 2017-03-20 09:48:03 följande:

    Hej! Har en i min närhet som inte bryr sig om sina barn. Träffar ny partner och lämnar barnen hos sina ex/föräldrar/andra släktingar. Träffar inte sina barn på månader. Barnen är ledsna och saknar sin förälder men föräldern verkar inte intresserad av att träffa dem.Det gör så ont i mig som bara står på "sidan" om. Hur kan man som förälder bara ignorera /överge sina egna barn? Nån som har varit med om liknande, gjort det själv? Eller bara som mig sett konsekvenser av det? //en som inte förstår


    Undrar samma sak. Är bonusmamma till en flicka. Men jag har slutat bry mig och istället lägger jag tid på henne. Ge henne all kärlek och stöd. Om hon är ledsen så får hon vara det men att hon vet att jag alltid finns där även om hennes mamma har valt leva ett annat liv. Det viktigaste är att vi är där för barnen och hjälper de bearbeta känslorna även om det innebär att bara lyssna.
  • Anonym (rebex)

    Min mans(och min!) dotters mamma bara stack en dag när hon tyckte att det här med föräldraskapet blev tråkigt.... Så mycket som hon har skadat den tösen!

  • Anonym (2 barn)

    Dom äkta känslorna saknas?Egoister?Tänker bara på sig själv ?personlighetsstörning?Alla förtjänar inte på att bli föräldrer,men ett barn förtjänar föräldrar som bryr sig om barnet.

  • Anonym (cissi)

    En människa som överger ett barn mår antingen riktigt dåligt, saknar själsligt djup eller sitter i en jävligt svår livssituation (inte mat för dagen eller nåt). Det är på sätt och vis synd om dem med. Ingen man själv skulle vilja byta med.

  • Anonym (Sviken)

    Min Far stack över ett år sen, lämnade mej mina syskon, vår Mor, sitt barnbarn allt för en som han skrev en ny kvinna. Har sett honom två gånger det senaste året medan mina syskon sett honom 1 gång. Han bryr sig helt enkelt inte om oss tur för oss att vi har vår Mor som vi har bra kontakt med hon hjälper oss med allt och ställer upp för oss alla. Det positiva är att jag lärt mej att saker inte betyder något för det som betyder något är ens familj men jag saknar att inte träffa Far.

Svar på tråden Föräldrar som överger sina barn