sextiotalist skrev 2017-03-23 10:55:03 följande:
Oj, jag måste klassa mig till en dålig förälder eftersom jag varken har gått några föräldrakurser eller babysim.
Jodå, sonen är dräglig vuxen ung man och kan simma.
Förresten, den som jag i min bekantskapskrets som har de mest odrägligaste ungarna och dessutom är rätt curlade, de har både fixat babysim och kurser. Den ena ungen (äldre än sonen förresten) har inte ens gått ut gymnasiet, inte beroende på att han har någon nedsatt begåvning, utan för att "det var så jobbigt". Så mitt enkla svar är, varken babysim eller kurser hindrar att barn blir odrägliga eller curlade.
vad du anser dig själv vara för förälder får stå för dig, jag har inte påstått någonting om just ditt föräldraskap. Jag påpekar bara att det finns en jäkla massa dåliga föräldrar och att det finns en jäkla massa barn som mår dåligt och att det inte är något man ska sopa under mattan.
Ja ingen kurs i världen är någon garanti för någonting, det är information, sen får folk göra vad de vill av det. Dock tror jag att bildning är bättre än ingen bildning alls, om en kurs leder till att ett enda barn slipper fara illa så är det värt det,.