• XAHHA92

För oss som försöker bli gravida med första

MandiJanis skrev 2017-10-11 15:52:39 följande:

ah förstår att du känner så.. :(

Hoppas en utredning kan hjälpa er <3

Min spontana känsla är i alla fall att ni kommer lyckas tillslut .. Ni har ju varit gravida så det fungerade ju, även om ni kanske kommer behöva lite hjälp på traven men att ni kommer få ert barn tror jag verkligen.

Svårt att föreställa sig den frustrationen man måste känna efter så många försök.. jag känner mig ju redan frustrerad. Men du ger mig verkligen ett helt annat perspektiv på det hela med din erfarenhet.. är nog nyttigt för mig.

Önskar er all lycka till verkligen!

Jag skrev nog otydligt, vi har alltså inte varit gravida. Vi har aktivt försökt sen maj 2016 och inte blivit gravida. Det är därför vi har ovissheten med oss. Men ändå ett stort tack för att du tänker oss! :) Lycka till själva!
    Försöker med första sen maj -16 (Försök 18, BIM 22/10)
  • XAHHA92
    Maariiiaah skrev 2017-10-18 14:07:31 följande:

Hej! jag och min sambo är på första försöket.

Jag känner mig så rådvill, som den där fågeln i Kalle ankas jul i djungeln!

Då känns det ju som att vi borde hållt på i 10 månader, men nej, vi är på första fördta försöker. Och jag har BiM i början av NOV så håller tummarna.

Men jag vet inte riktigt hur man ska tänka????

Någon som har tips?

Jag är nog väldigt fokuserad på att försöka optimera försöken?

Känner ni igen er?

Hade varit så skönt att få lite bekräftelse, gör min oro är ju inte riktigt befogad;)

Jag jar varit gravid tidigare men gjort abort (i tonåren) och min sambo har också kunnat få barn tidigare.

Jag är 27 och min sambo 28 år.

Jag använder mig av Natural Cykles nu och hoppas på ägglossning nu i veckan.

Har nog cykel på 32 dagar, är det lång cykel?

Vad är bäst?

Kan man söka hjälp någonstans bara för att kunna lugna ner processen? :)

Ha en fin dag och lycka till!!!

Kram!

Först vill jag önska er lycka till :) För det andra vill jag redan nu säga att sluta tänk så mycket på det. Det tar värre på psyket än vad man tror. Det är inte värt att lägga ner all sin energi om det skulle ta lång tid :( Jag gjorde det felet och här står jag 18 månader senare och har fortfarande inget barn och mår väldigt dåligt. Jag har en cykel på 29-30 dagar och det anses vara normalt, så tror din är det med.

Hjälp får man endast söka om man aktivt försökt få barn i ett år utan resultat, har pco eller är över en viss ålder. Det räknas fullt normalt att det kan ta ett år innan en graviditet uppnås.

Lycka till!
    Försöker med första sen maj -16 (Försök 18, BIM 22/10)
  • XAHHA92
    AnnikaK skrev 2017-10-22 00:49:53 följande:

Hur går det för dig denna gången? Är det inte jobbigt att vara i denna tråden när alla verkar lyckas på första försöket nästan? Själv har jag inte haft mens sen juli, inte gravid, bara en kropp som gett upp antar jag.

Jo det är väldigt jobbigt... Men är med i andra trådar där folk har försökt lite längre. Lättare att bolla tankar med de personerna som faktiskt har försökt länge och inte med de som tror att de försökt länge (när det gått typ två månader haha).

Är inne på försök 19 nu, alltså 19 månader av ständig besvikelse. Men jag har en underbar sambo & vi kämpar tillsammans.
    Försöker med första sen maj -16 (försök 19, bim 17/11)
  • XAHHA92
    Hedblomster skrev 2017-10-24 11:20:11 följande:

Jag har också bim om 10 dagar! Håller tummarna för oss!

Det skrev jag den 27 mars hehe! Har äl om 9 dagar och bim den 19/11.

Men jag håller tummarna för oss ändå!
  • XAHHA92
    Hedblomster skrev 2017-10-24 11:58:06 följande:

HAHA måste ha råkat byta sida i mobilen utan att märka det! Sorry! :)

Haha ingen fara! :)
  • XAHHA92

Har fått svar att min sambos spermier visade normalt. Jag börjar bli mer och mer orolig över att de inte kommer hitta något fel på oss. Detta låter såklart väldigt fel MEN hittar man något fel går det oftast att göra något åt. Jag är så rädd att de säger till oss att fortsätta försöka själva, som att 18 månader inte är tillräckligt....! Uppenbarligen är det något tokigt när inget skett på så många månader.

Självklart är det en lättnad att hans spermier visar normalt, tänker framför allt på min sambos skull.

Nu vill jag bara komma in på nästa möte så jag kan få tid till VUL och spolning av äggledare.

• XAHHA92
    Rydén91 skrev 2017-11-19 23:21:26 följande:

Hej jag är 26 min man är 33 år gammal.

Jag tog ut min p stav 10/11-2017 så har inte försökt så länge ännu men hoppas på att bli gravid ganska snart.

Jag tar folsyra tabletter märke eco bli gravid heter dom har jag för mig multivitamin ska tydligen vara bra med.

Har haft samlag 3ggr denna veckan för att få något så där tätt och försöka lite lagom. Jag hade min mens 24 okt och slutade 3 nov så får se hur lång tid det tar för mig.

Med att de tar längre tid och bli gravid för er kan vara att man tänker för mycket på att man vill bli gravid då blir de en stress moment för kroppen de hade ja första gången jag var gravid (gickt inte hela vägen)

Välkommen hit & jag håller tummarna för dig. :)

Som du redan fått svar på så stämmer det inte alls att man blir infertil av att tänka på det och att få höra sånt känns som en spark på oss som redan ligger ner. Den ENDA gången stress kan påverka är om mens och ägglossning uteblir. Men vi här inne som försökt i så många månader har ofta en anledning.
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • XAHHA92

Är också kvar i tråden! Tänk att jag skapade den här tråden för snart 10 månader sedan och så många som har plussat, sen är här några inkl mig som kämpar och kämpar än. Jag håller tummarna för oss alla

• XAHHA92
    Lillatjejen1992 skrev 2018-01-08 10:17:19 följande:

Hur går det för er med allt?

Vi står på samma ställe och trampar än, vi kommer varken fram eller bak. Läkarbesök nu den 30 januari så hoppas på att få göra ett vul då iaf. Det blir andra läkarbesöket på 8 månader så det är en sjukt utdragen hjälp, om vi ens kan kalla det för hjälp längre.
  • XAHHA92
    Lillatjejen1992 skrev 2018-01-20 12:28:02 följande:

Mensen startade tydligen inte så hoppet steg ju lite. Måste ju pga min letrozolebehandling ta test ungefär innan mens. Kör aldrig clearblue annars och sjääälvklart var det ett spökstreckstest! Orkar inte ens xD

Tycker det ser starkare ut än mitt spökstreck som jag hade på cb!! Ta ett digitalt istället, håller tummarna!! <3
  • XAHHA92

Idag har vi varit hos läkaren. Det gjordes ett vul och allt såg bra ut, kommer även få göra en spolning efter nästa mens vilket är om ca två veckor.

Läkaren kommer skicka en remiss till ivf kliniken oavsett, vilket känns väldigt skönt. Jag var så rädd för att hon skulle be oss försöka själva mer.

Beroende på vad spolningen ger för resultat så får vi se om det blir insemination eller provrörsbefruktning, men hjälp kommer vi få! Och förhoppningsvis innan sommaren.....

• XAHHA92
    Jeex skrev 2018-01-30 11:19:38 följande:

Åh vad härligt för er att ni ska få hjälp. Ett litet ljus i tunneln :)

Ja precis, nu går det framåt iaf
  • XAHHA92
    nonamenofame skrev 2018-02-14 20:23:11 följande:

Hej! Jag bekräftade ägglossning, med både LH-test och Natural Cycles, tisdagen den 23 januari (cykeldag 19) och jag brukar ha en lutealfas på 14 dagar. Det betyder att min BIM var tisdag förra veckan, 7 februari. Grejen är att jag inte har fått mens än!I söndags BIM+5 fick jag en liten blödning på morgonen och sen har jag fått rosa/rött på pappret och någon enstaka fläck på trosskyddet sedan dess. Idag, BIM+8 har jag bara fått lite rostfärgat på pappret. Har inte behövt använda tampong eller ens byta trosskydd. Har inte haft någon mensvärk heller.Under mensen behöver jag alltid använda tampong och/eller byta binda relativt ofta. Blöder ganska så lätt, men mycket mycket mer än dessa småfläckarna. Har alltid väldigt kraftig mensvärk första mensdagen. Min mens brukar komma runt dag 35 och jag är idag på dag 41.Jag har aldrig varit gravid förr, men har fått för mig att jag upplevt relevanta symtom under senaste veckan eller två. Känner mig kissnödig heeela tiden, även om jag inte alltid kan få ut mer än ett par droppar. Har blivit plötsligt illamående så att jag behövt lägga mig ner. Trött hela tiden. Mina bröst är svullna och är ömma från och till. Sug/besatthet av specifik mat.Allt jag skrivit här låter som att jag hade kunnat vara gravid. Men jag har tagit massor av graviditetstest och de har alla varit negativa. Och min temperatur har gått rakt neråt de senaste fem dagarna.Någon som har upplevt något liknande eller har något råd?

Jag har haft tecken på graviditet mååååånga gånger, men tyvärr bara visat sig att jag varit ?skengravid?. Jag har velat det för mycket samt blandat ihop symptomen men mina vanliga som kommer innan mens. Håller tummarna för dig vid nästa äl! :)
  • XAHHA92

[quote=78486160][quote-nick]Mikaelhbg123 skrev 2018-02-20 11:56:16 följande:[/quote-nick][/quote]

Det är positivt! Grattis!! :)

• XAHHA92
    Mikaelhbg123 skrev 2018-02-22 08:56:02 följande:

Det är positivt! Grattis!! :)

Men? Asså två dagar sedan med typ urin under dagen positiv? Idag med första urin? Negativ? Kan ngn svara på detta? Är det tidigt missfall eller ?

[/quote]

Ta ett digitalt istället. Är det innan eller efter bim?
  • XAHHA92
    Mikaelhbg123 skrev 2018-02-22 09:13:04 följande:

Ta ett digitalt istället. Är det innan eller efter bim?

Den ?positiva? var samma dag som bim skulle varit egentligen. Denna negativa är bim+2 testade IOM det kom en sparsam blödning typ i urinet?[/quote]

Jag hade tagit ett digitalt för att dubbelkolla.
  • XAHHA92

Tänk att det snart är ett år sedan jag skapade den här tråden! Vi har fått se många fina plus men också fått läsa om alla oss som kämpar än. Jag hoppas verkligen att 2018 är ett bra år och att vi som kämpar kan få våra efterlängtade plus.

Om två veckor ska jag göra en spolning av mina äggledare, därefter slussas vi vidare till RMC i Malmö för insemination eller IVF, beroende på vad spolningen visar. Hela vår utredning har tagit 9 månader och fy fan vilken plåga det har varit.

• XAHHA92
    Elizai skrev 2018-02-24 15:55:37 följande:

Hej, är det ok om jag hoppar in i denna tråden?

Jag och min sambo har försökt få barn sen april-maj förra året ca. Jag är 28 (29 till sommarn) och min sambo är 38 (39 snart). Ingen av oss har barn sen tidigare.

Jag har dock varit gravid en gång vintern 2014, oplanerat och som slutade i en abort.

Jag tror också att jag haft ett väldigt tidigt missfall i mars förra året, då min mens var drygt 1,5 vecka sen och jag påväg till en annan kommun för att hämta en släkting från flygplatsen där började störtblöda i bilen och fick extrema kramper. Det liksom rann blod ur mig på flygplatstoaletten, blödde i 1,5 dygn typ sen tvärslutade det bara. Fantiserade jag ihop ett tidigt missfall eller var det som jag trodde? Synpunkter?

Sen dess har jag och sambon pratat om barn och bestämt att vi ska altivt försöka, men ingenting har hänt hittills. Trots ägglossningstest, rosenrot, folsyra sexande varannan-var tredje dag och att vi försöker att ha en avslappnad inställning och inte ?tänka för mycket?.

Har nu testat progesterall för första gången, får se om det gör någon nytta. Fick en glad gubbe på äl-testet Kring 14-14:30 den 12/2, vi hade lite mys direkt sambon kom från jobbet vid 16-tiden. Sen dess haft molande värk i nedre delen av magen av och till. Mår illa på kvällarna och är osedvanligt trött på morgon och mitt på dagen.

Jag har BIM 1/3, kunde inte hålla mig från att göra rtt test för typ 2 dagar sen men det visade ju såklart negativt. Hoppas på resultat denna gången.

Ni som testat progesterall, vad har ni för erfarenheter och upplevelser av det?

Jag har testat det i några månader men gav inget resultat för mig, tyvärr! Hoppas det fungerar bättre på dig!
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första