• XAHHA92

För oss som försöker bli gravida med första

Cykeltjejen skrev 2017-03-30 15:27:06 följande:

Har en arbetskamrat som inte är gravid, hon klämde ur sig till mig idag att hon tycker jag är löjlig som inte vill dricka på en tjejkväll vi ska på nästa helg med några tjejer från jobbet. Hon menar på att jag inte ska avstå från alkohol bara för att jag vill bli gravid. Hennes ord var: "du kan ju inte leva ditt liv i tro att du ska bli gravid och avstå från alkohol bara för det." Typ. Alltså blev både arg och ledsen. Festen är precis dagarna innan min BIM också. Så jag kan ju kanske inte se om jag är gravid då heller ! Hon tycker att jag ska dricka ändå annars är jag löjlig. Liksom wtf är det för fel på folk???

Jag håller helt med dig! Försöker man bli gravid så ska man inte dricka alkohol mellan ägglossning och bim. Personligen tycker jag det är fullständigt korkat när man vet om att "jag kanske är gravid". Man kan leva sitt vanliga liv utan alkohol :p
  • XAHHA92
    Percafluviatilis skrev 2017-03-30 16:00:11 följande:
    Det blev mens istället!
    Åh nej :( Man blir lika ledsen varenda gång..
  • XAHHA92
    Cykeltjejen skrev 2017-03-30 16:06:38 följande:
    Hon blev säkert besviken bara för att vi båda två är rätt duktiga på att parta när vi väl pratar tillsammans. Men ändå, så sjukt onödig sak att säga. Och sen ba: "och det står jag för" okej kul för dig att du står för det du säger men det betyder inte att du måste säga det?

Visst att man kanske inte är på samma plan i livet, men man måste ju ändå kunna respektera andras längtan och viljan? Jag vet inte, vi kanske är uppfostrade olika helt enkelt. Jag kommer i alla fall avstå från alkohol den helgen.
    Finns många goda alkoholfria viner och öl hehe :D
  • XAHHA92

åååh, kunde inte låta bli att köpa ett testa tidigt gravtest..... såklart negativt (som jag innerst inne visste). Varför ska man hela tiden plåga sig själv genom att köpa såna test och ändå få negativt.......? Tips hur man kan få bort den här jädra hetsen att testa haha.

• XAHHA92

Och där knackade tant röd på. Hur går det för er andra? Jag får satsa på nästa ägglossning & hoppas på ett januaribarn :p Nästa försök är nr 12 och händer inget då kommer min läkare skicka mig till en gynekolog, vilket känns skönt att veta! Dock är det tråkigt att som frisk 25 åring inte kan få barn utan en massa utredningar och hjälp.

• XAHHA92
    Jooosen skrev 2017-04-05 16:41:37 följande:

Åå trist!! Ja tråkigt att det ska vara så förbaskat svårt! Jag har Bim på om tre eller fyra dagar. Hårda och tunga bröst, liiiite ömma (vad ja förstår kan man ibland inte röra brösten när man är grav). Uppblåst oxå. Men känns som att det är för att jag ska ha mens. Vill nog inte testa än med rädslan av att jag kommer bli besviken!!

Jag gör alltid misstaget att testa tidigt och jag verkar inte lära mig att vänta heller haha.. Det bästa är nog att faktiskt vänta på bim, man lär ju få ett rätt resultat och det blir oftast billigare för plånboken att slippa köpa en massa onödiga test. Håller tummarna för dig! :) Jag tror man ska sluta läsa på internet vad symptomen är och istället lära känna sin egna kropp. :)
  • XAHHA92
    Lillatjejen1992 skrev 2017-04-07 10:05:03 följande:

Hoppar också in här!

Jag 24 och sambon 30 har aktivit försökt ett bra tag nu för att få vårat första gemensamma barn. Vi säger att vi är inne på försök 8 (egentligen är det 10). Han har ett sen tidigare och jag har varit gravid en gång tidigare (slutade dessvärre med abort).

Mensen började bli oregelbunden när vi började försöka och ännu har inga fel hittats. Flera månader av att kroppen betett sig konstigt och börjar tro att jag inte har någon ägglossning. Börjar bli riktigt tungt då alla våra vänner precis fått eller väntar barn. Har börjat undvika att umgås med gravida då jag liksom inte klarar av det.

Förstår hur du känner med att umgås med de som har barn/är gravida. Framför allt de som lyckas bli gravida efter första försöket. Man är självklart jätteglad för deras skull men eller hur svider det i barnlängtanhjärtat? :(

Tror det är viktigt att INTE undvika de som är gravida. Det är nog bättre att ha deras närhet och stöttning, även om det kanske gör ont ibland.

När har du bim? Själv har jag bim 3/5 & det blir 12.e försöket.
  • XAHHA92
    Lillatjejen1992 skrev 2017-04-07 11:44:06 följande:
    Känns så elakt att man blir ledsen.. så svårt dehär.

Jag har försökt umgås med gravida men det går bara inte .. Typ ingen utom vi vet att vi försöker och när ens gravida vänner sitter och diskuterar att det tog såån tid att bli gravid (tog 4 månader för dom som försökte längst) så bara brister det. Och när något är fel på ens kropp blir det för mycket när man vet att man är orsaken.

Jag har så oregelbunden cykel (28-36 dagar) så jag vet inte helt 100. Inte fått något positivt äl test än heller (är på cykeldag 19), bara jobbiga mellanblödningar.
    Testa bidrottninggelé eller Rosenrot! Bidrottningsgelé kan hjälpa till mot oregelbunden mens och Rosenrot kan hjälpa till att korta ner din menscykel
    & ge starkare ägglossning.

Har även läst på lite om Rosenrot och det är många som fått positiva resultat efter att ta börjat med den.

Jag kör min andra runda med Rosenrot nu.
  • XAHHA92
    Solsken83 skrev 2017-04-17 21:43:11 följande:

Joinar jag med. Första försöket på första barnet. Slutade med p-piller i julas, och nu har jag förbrukat en massa ägglossningsstickor för att se hur kroppen beter sig. Kissat som en dåre i en månad ungefär. So far Noll och ingenting, inga streck alls. Misstänker att kroppen inte kommit igång efter p-pillren än. Jag är 33, min kille 27. Mensen är som en klocka, så i början av maj kommer fröken röd om inte ett mirakel sker. Vi sexar varannan, var tredje dag. Imorgon säger min app att jag ska ha ägglossning, men stickorna håller inte med. Inte ens de svagaste av streck. Kissar och sexar på, så får vi se vad som händer. Lycka till alla!

Min kropp säger det motsatta. Ska ha ägglossning imorgon enligt min app och test visade positivt idag. Dock har jag ALLTID kramper två-en dag innan ägglossning men inte nu. Så misstänker att det inte blir någon ägglossning den här månaden. Den är omgången är nr 12 för mig :(
  • XAHHA92

Är det någon här som har erfarenhet av Conceive plus fertilitetsglidmedel? Det ska kunna hjälpa till att simmarna når ägget lättare och även överlever längre/blir starkare. Första gången jag testar Conceive så får se hur det slutar :)

Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första