• Jooosen

För oss som försöker bli gravida med första

Lillafisfia skrev 2017-07-12 10:53:51 följande:

Jag signade

upp mig på Natural cycles för ett år, kostade typ 59 i månaden och då fick man en termometer! Jag kommer aldrig mer gå tillbaka till P-piller så att köra på ett år var inga konstigheter för mig! Man kan ju beställa en termometer själv och använda sig av någon gratisapp, dock var den jag provade krånglig, tyckte jag! NC känns enkel men ger mycket info!

Å tack för info :))
  • Jooosen
    FrökenE1985 skrev 2017-07-12 11:11:19 följande:

Jag beställde min termometer från billiga-testers hemsida. Tror den kostar runt 130kr. Sen använder jag appen fertility friend och flo. Både är gratis, vill man ha tillgång till till lite extra funktioner i fertility friend så får man betala en slant. Jag gjorde det men det är absolut inte ett måste.

Tack!!
  • Jooosen

Positivt äl test idag. På dag 14, innan alltid utslag dag 15-17. Cykeln är alltid på 28 dagar. Hur kommer det sig att lutealfasen alltid är olika?? Ska till gyn nu så för skynda hem o sexa efteråt! Hoppas hon ser något ägg

• Jooosen
    Jooosen skrev 2017-07-13 10:47:04 följande:

Positivt äl test idag. På dag 14, innan alltid utslag dag 15-17. Cykeln är alltid på 28 dagar. Hur kommer det sig att lutealfasen alltid är olika?? Ska till gyn nu så för skynda hem o sexa efteråt! Hoppas hon ser något ägg

• Jooosen
    Jess1233 skrev 2017-07-27 10:43:46 följande:

Tack så mycket :) läst igenom lite i tråden, hur går det för dig?

Blir tokig, så fort jag får en lugn stund så går jag igenom massa såna här trådar hela tiden. Jag läser om graviditeter och frågar 1000 frågor till mina systrar. Kan inte sluta tänka på detta!!!

Samma här!! Är besatt. Är inne på fjärde försöket, blir femte då min mens nog kommer idag. Läser allt jag kan om detta och känner mig smått galen!! Så jävla trist när mensen kommer.. heja oss :)
  • Jooosen
    Jess1233 skrev 2017-07-27 11:15:03 följande:

Ja det värsta är när man ser mensen tyvärr... man blir så ledsen och sen så kommer man igång igen och kämpar, blir som en ond cirkel varje gång tant röd kommer...

Är du säker att din mens kommer då? Du känner inte av någon symtom eller sådant? :)

Ja verkligen! Vilket försök är ni inne på? Ja jag känner min klassiska ömhet/tyngd "där nere". Blir liksom jobbigt att gå på toa haha. Så tyvärr är jag helt säker :(. Denna månad prickade vi in allt så bra oxå. Var t o m hos gyn som såg att ja skulle ha ägglossning samma dag!! Men men bara att försöka en femte gång. Ja vet att det är vanligt att det tar tid, jag hatar bara ovissheten om man ena KAN bli gravid!
  • Jooosen
    Jess1233 skrev 2017-07-27 17:19:32 följande:

Åh vad tråkigt :( jag förstår vad du menar, mina tankar snurrar hela tiden om jag kan bli gravid eller inte.. min sambo har gjort en kvinna gravid men de gjorde abort då, så man vet ju att han kan. Hoppas bara på att jag är helt frisk! Var hos gyn för några månader sedan och hon sa att jag hade otroligt många ägg å såg inge fel så de borde ju inte vara något. Vi får bara hoppas på att de händer snart! :) det är vårt 3e försök nu, står i appen att jag ska få ägglossning på lördag men känner inte av så mycket att kroppen är på g med ägglossning tyvärr :(

Skönt att hon såg att allt såg bra ut!! När ja va hos gyn sa hon oxå att allt såg friskt och bra ut. Hoppas sambons simmare är bra nu oxå och att man faktiskt passar ihop! Lycka till nu!!
  • Jooosen
    Jess1233 skrev 2017-08-11 19:37:52 följande:

Jag är gravid!!!! Plussade i förrgår !! :)))

Men ååååååå vilket försök?? Grattis!!
  • Jooosen
    Jess1233 skrev 2017-08-11 19:37:52 följande:

Jag är gravid!!!! Plussade i förrgår !! :)))

En till fråga: hur mkt sex hade ni kring äl? :)
  • Jooosen
    Cocosboll skrev 2017-08-23 19:04:47 följande:

Är tillbaka i denna tråden! Plussade i juni men fick missfall 26/7. Jobbigt och var inne 2/8 då var livmodern helt tom men plussar fortfarande på gravtest hemma. Vill ju vara negativ och försöka igen. Känns som det är ovanligt att plussa i 4 veckor efter missfall då jag bara var någon stanna mellan v 6-8 i min graviditet.

missfall var långt tuffare än jag kunde ana, jag har varit under isen ett tag.

Åh vad tråkigt! Minns dig. Hoppas det tar sig snart igen och går vägen då <3
    Försöker med första barnet sen april 2017
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första