Ångesten tillbaka
Då var ångesten tillbaka. Hade nästan glömt hur det kändes, eller åtminstone vad kraftig den är.
Åt medicin i två år när jag nådde botten, slutade i lugn och fin takt i somras. Känt mig någorlunda stabil sedan dess fram till i dagarna. Besvikelsen. Rädslan. Hopplösheten.
Ligger återigen och har svårt att andas. Små tankar växer till stora och kroppen följer fysiskt med på banan. Jag kan inte få till det riktiga "djupa" andetaget, utan känns som jag bara ytligt får lite luft till lungorna. Yrseln. Overklighetskänslorna. Svårigheterna att koncentrera sig. Den tunga känslan i huvudet. Svullnaden i halsen. Jag. Får. Inte. Dö. Jag vill inte.
Hur ska jag kunna skaffa barn om jag har dessa rädslor? Hur ska jag kunna leva ett normalt liv, med ett heltidsjobb, sociala möten och stressen och pressen runt omkring om jag ramlar ner igen?
Är det någon som upplevt samma känsla - känslan av att inte kunna andas "ordentligt"? Det värsta är ju att absolut ingen kan hjälpa en med det, det är enbart ens egna kropp som styr över det och det skrämmer mig. Hur ska jag få kontroll igen?
Bolla gärna tankar med mig, hur mår du och vad gör du när det är som värst?