När inte bup räcker till
Jag har liknande erfarenheter som du av bup och deras tendens att trots alla resultat uteblir vara nöjda med att boka ett nytt möte om några veckor . Mitt barn hade också ångest och gick inte i skolan fast var lite äldre, 13 år.
Vi höll på i ungefär ett år med bup. Tills jag tappade förtroendet helt för behandlande psykolog och vägrade träffa henne mer och en läkare tog över kontakten i väntan på ny psykolog.
Läkaren konstaterade depression hos mitt barn och skrev ut antidepressiva då det pågått så länge.
Med medicinen och tipsen från läkaren hur jag kunde "träna", coacha mitt barn dagligen vände det på ett par månader.
Nya psyjologen som vi sedan fick var inte heller till någon nytta tyvärr. Men med medicinen och min coachning och massor av stöd från skolan så gortsatte den pisitiva utvecklingen för mitt barn. Idag, två år senare, har jag en iftast glad tinåring hemma som sedan läbge har slutat med medicinerna, fortfarande får ångestattacker men kan hantera dem och vet sjäkv att det går över.
Jag har i efterhand fått veta att man får gå till en annan bup än den man hör till, om man vill. Önskar att jag hade bytt behandlare mycket tidigare.
Jag har också förstått i efterhand vikten av att jag själv mår bra, är en bra förebild för mitt barn. Det är jättesvårt att göra det när ens barn mår så dåligt men väldigt viktigt att ändå försöka.
Lycka till ts! Jag förstår att det känns tungt men det GÅR att vända.