• Anonym (Ångest)

Stanna hemma pga ångest?

Hej!

Jag har en fråga. Idag känner jag en massa ångest. Mår skit. Ont i bröstkorgen fysiskt pga ångesten. Privatpersoner har skrikit på mig på jobbet, inte pga att jag gjort fel, tvärtom har jag hittat att man har gjort fel tidigare och försökt rätta till dom. Mår så himla dåligt och vill bara hem och lägga mig men jobbar kväll. Har två dagar kvar denna vecka (torsdag, fredag) men vet inte om jag orkar. Hur ser ni det på att man tar 1-2 dagar för att vara hemma pga ångest? Jag har tidigare haft problem med depression, PTSD, GAD i tonåren (är 25 år nu), har mått bra i längre omgångar men idag känns det som om bägaren håller på att rinna över. :(

Behöver lite stöd och råd.

• Svar på tråden Stanna hemma pga ångest?
  • Meriall

Är det någon enstaka gång tycker jag att det är okej, är det återkommande så måste man nog hitta något sätt att lösa ångesten. Dock är det jättelätt att det blir så att det istället leder till mer ångest... kroppen förstår att nu fick man stanna hemma och slippa det jobbiga när man gjorde så här... du förstår. Finns det anledning att tänka att det inte blir så, typ situationen är annorlunda på måndag?

• anne124

Min chef vet att jag är bipolär. Blir det hemskt illa stannar jag hemma en eller ett par dagar. Jag gör ingen nytta på jobbet när jag är nere och vänder i min svarta brunn.

• Anonym (Kram)

Har du ingen medicin, eller mental strategi att ta till?

• Anonym (Ångest)

Hej. Jag är på jobbet idag ändå. Ångesten sitter kvar i bröstkorgen men även lite i magen idag. Jag har ingen medicin (hade under tonåren antidepressiva) och min mentala strategi är mest att "bita ihop". :/ Försökter pusha mig själv till att orka gå till jobbet. Senast jag var hemma var 2-3 dagar i Januari pga feber. Jag var hemma en gång förra året i typ 2 dagar och då pga ångesten. Tror det var i oktober.  Men man vill ju inte vara borta hela tiden känns det som. Men jag får mer ångest över att höra var kollegorna gör. Dom hinner med så många ärenden medan jag håller på med ärendet som man upprepade gånger tidigare har gjort fel med. Ett ärende ska i genomsnitt ta 20-30 minuter, igår höll jag på med mitt ärende i 2-3 timmar och sitter även idag och håller på med att luska i dom tidigare felen och hur jag ska hantera dom. Blä. Ärendet kommer ju vara kvar tills jag är klar med den. Det jobbigaste igår var att folk skrek på en och man blev kallad en idiot, inkompetent etc etc när man egentligen försöker hjälpa personen i fråga med att rätta till tidigare fel och missar. Vill hem idag också. Hela kroppen skriker. Finns det någon bra strategi för att orka mer? För att inte ge in och stanna hemma några dagar? Vill ju vara på jobbet.

• Anonym (A)

Det var duktigt, att du gick dit idag..

• Anonym (Men)
    Anonym (Ångest) skrev 2017-03-23 10:12:26 följande:

Hej. Jag är på jobbet idag ändå. Ångesten sitter kvar i bröstkorgen men även lite i magen idag. Jag har ingen medicin (hade under tonåren antidepressiva) och min mentala strategi är mest att "bita ihop". :/ Försökter pusha mig själv till att orka gå till jobbet. Senast jag var hemma var 2-3 dagar i Januari pga feber. Jag var hemma en gång förra året i typ 2 dagar och då pga ångesten. Tror det var i oktober.  Men man vill ju inte vara borta hela tiden känns det som. Men jag får mer ångest över att höra var kollegorna gör. Dom hinner med så många ärenden medan jag håller på med ärendet som man upprepade gånger tidigare har gjort fel med. Ett ärende ska i genomsnitt ta 20-30 minuter, igår höll jag på med mitt ärende i 2-3 timmar och sitter även idag och håller på med att luska i dom tidigare felen och hur jag ska hantera dom. Blä. Ärendet kommer ju vara kvar tills jag är klar med den. Det jobbigaste igår var att folk skrek på en och man blev kallad en idiot, inkompetent etc etc när man egentligen försöker hjälpa personen i fråga med att rätta till tidigare fel och missar. Vill hem idag också. Hela kroppen skriker. Finns det någon bra strategi för att orka mer? För att inte ge in och stanna hemma några dagar? Vill ju vara på jobbet.

Men trivs du verkligen på din arbetsplats? Det är inte så att du inte trivs och har ångest på grund av jobbet? Isåfall kan det ju vara läge att byta arbetsplats eller byta yrke till och med
Svar på tråden Stanna hemma pga ångest?