Anonym (Bol) skrev 2017-03-23 12:15:42 följande:
Fan vad sur jag blir på sånt här! Ts har ju fått råd via telefon där de säger att det inte är fostervatten. Varför inte lite på det då?
Ska hon ljuga om minskade fosterrörelser bara för att få en kontroll? Varför inte bara lite på de svar hon fått? Varför belasta en redan överbelastad förlossningsvård med ett ickeproblem som tar upp tid för personalen så kanske en kvinna med ett riktigt problem får vänta?
Likadant som på akuten.. hälften av de som söker hade inte behövt vara där.
Du vet väl att all oro gravida kvinnor har inte behöver sluta med en kontroll?
Vill påpeka i detta att jag inte ens fick komma in på kontroll när jag faktiskt ringde angående minskade fosterrörelser häromdagen. Det är senaste 1,5 veckan jag varir "jobbig" och ringt in mycket. Just pga av att jag varit orolig för fostervatten. Dom har inga samtal från mig innan dess under hela graviditeten, och jag är i vecka 39 nu. Då känns det jobbigt att dom inte kan tänka sig en koll. Nu hade jag tur att mitt lilla knyte där inne började röra sig normalt igen på kvällen. Men jag ringde angående fostervatten samt att jag knappt känt av bebis på hela dagen.. "han är nog lite trött idag" .. hör av dig om du inte känt 10 rörelser på 2 timmar.. nu började han röra sig mycket sista timmen där, men då sa jag ändå att jag fått verkligen buffa på han hela dagen för att få något svar.. och han är väldigt livlig annars.. det gjorde mig upprörd. Jag sa även också " han känns trött liksom, typ orkeslös, kan det bero på alla förvärkar? Att han är negativt påverkad?" Jag tyckte såklart att jag borde fått komma in på en koll direkt med tanke på att som hade 2 samtal från mig inom någon vecka där jag beskriver kraftiga förvärkar och eventuellt läckage av fostervatten. Så bemötandet kunde varit bättre..