Inlägg från: syntharen |Visa alla inlägg
  • syntharen

Hjälp! Är det fostervatten eller inte?

Meriall skrev 2017-03-22 21:07:56 följande:

Lukta på trosskyddet. Luktar det hav/sperma så är det fostervatten, annars inte :)

Det kan även likta sött, det gjorde det på mig när jag läckte fostervatten.
  • syntharen
    Anonym (Bol) skrev 2017-03-23 12:15:42 följande:

Fan vad sur jag blir på sånt här! Ts har ju fått råd via telefon där de säger att det inte är fostervatten. Varför inte lite på det då?

Ska hon ljuga om minskade fosterrörelser bara för att få en kontroll? Varför inte bara lite på de svar hon fått? Varför belasta en redan överbelastad förlossningsvård med ett ickeproblem som tar upp tid för personalen så kanske en kvinna med ett riktigt problem får vänta? 

Likadant som på akuten.. hälften av de som söker hade inte behövt vara där.

Du vet väl att all oro gravida kvinnor har inte behöver sluta med en kontroll?

Jag håller med om att man inte ska ljuga om minskade fosterrörelser men samtidigt så kan en barnmorska inte avgöra om det är fostervatten eller bara vattniga flytningar över telefon och därför bör man få komma in för koll om man är orolig för fostervattenläckage.

Jag hade visserligen gått nästan 2 veckor över när jag märkte att det rann lite varje gång jag reste mig upp men trodde först det var flytningar. Efter några dagar skulle jag ringa förlossningen om överburenhetskontroll och dom ville ringa mig om tid nästa dag. Jag sa då att jag var lite orolig för att jag läckte fostervatten eftersom bindan på morgonen var rätt tung och blöt. Jag fick komma in och läkaren tyckte inte att det var fostervatten eftersom det bara kom när jag reste mig och inte hela tiden. Men jag fick bli igångsatt i alla fall, efter nån timme på förlossningen, innan jag blivit igångsatt, gick vattnet som en flodvåg i sängen.
Svar på tråden Hjälp! Är det fostervatten eller inte?