Anonym (...) skrev 2017-03-24 06:40:03 följande:
Nu tänker jag säga vad jag tycker och inte bara klappa TS medhårs. Jag tycker du låter som en curlad skitunge som ger upp vid minsta lilla motgång. Inget av det du skrivit låter jätteilla utan mer som något alla varit med om på jobbet. Däremot låter det som att du kaxigt käftar emot. I arbetslivet träffar man på surkart och en del av att göra praktik är att lära sig strategier för att kunna hantera alla typer av kollegor och kunder. Och den rätta strategin är inte att stanna hemma för att det känns lite jobbigt. Bit ihop, gå dit och lär dig något.
Dummaste jag läst.
Vem fan trivs på ett jobb med otrevliga arbetskamrater? Hur ger ts upp vid minsta lilla motgång? En otrevlig handlare som ger fel instruktioner och sen blir sur, det är fan inte okej nånstans. Hade aldrig accepterat det.
Kaxigt käftar emot? Och tanten hon pratar om är inte kaxig? Hon är ju förfan en surkärring. Hade hon varit otrevlig mot mig så får hon samma behandling tillbaka.
Om du tror att man ska stå ut med att bli otrevligt behandlad på sitt arbete så har du lärt dig fel. Alla kan inte gilla alla, men man ska inte vara otrevlig för det. Det skapar en otrevlig arbetsmiljö och till sist går man inte dit längre.
"Mobbning gör inget. Stå emot, bit ihop och ta skit!" Bra budskap, my friend.