• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • Tjolahejtjolahopp
    hondär skrev 2017-12-16 12:37:38 följande:

Hej. Med tiden blev de bara under natten, behövde C 9 timmar men jag satte 12 på pumparna så hon fick sova färdigt utan att jag skulle koppla av så hon vaknade.

Har du den lockiga slangen eller vad man ska säga? Vet att jag brukade fästa tre av Öglorna i knappen nere på body för om hon råkade dra i den så ryckte de aldrig i Själva cvk;n.

Ja precis. En del av den är en spiral :) Hennes CVK sitter liksom uppåt så vi bara lägger den uppåt och lägger slangen som en ring under själva plasten på bröstet. :)

Åh vad skönt
  • Tjolahejtjolahopp

Idag har Saga opererats och det gick jättebra. Hon mår fint och blir övervakad under natten. Det har redan kommit lite bajs och det var det som skulle komma igång för att vi ska kunna åka hem sen. Ca 5 dagar skulle vi vara här. Kanske är hemma ändå till helgen säger läkaren , bara hon kommer igång med mat och allt sånt :) så då är det förhoppningsvis bara 3 dagar. Men vi får se.

Äntligen kommer hon få äta mer mat än tidigare. Vi har haft bröstmjölk hela tiden och kommer ha det nu tills magen vant sig efter operationen igen. Sen kommer hon börja få kanske snnan ersättning och även få smakportioner i januari nån gång.

Hon verkar inte behöva så mycket morfin. Hon fick det en gång efter operationen sen har hon fått alvedon en gång. Operationen gjordes i morse kl 09:00.

• hondär
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-12-20 19:43:19 följande:

Ja precis. En del av den är en spiral :) Hennes CVK sitter liksom uppåt så vi bara lägger den uppåt och lägger slangen som en ring under själva plasten på bröstet. :)

Åh vad skönt

Min Dotters satte jag också som el loop under plåstret men satte ändå tre ringar från slangen runt knappen i bodyn.. Ifall hon skulle få tag i den och dra.

Vad skönt att nedläggningningen gått bra! Jag låg inne i 8 dagar den operationen har jag för mig, en dag innan så 7 efter operationen. Vet att jag var nere på lekterapin en kväll när den var stängd och gjorde ett handavtryck i färg på ett papper :)

Och jag minns lyckan när hon fes första gången, ringde på klockan så sköterskan fick komma och vara glad med mig hehe. Jag låg själv och min telefon slutade fungera så va lite ensam
  • W i l d l y

Wow! Har läst det mesta av tråden & registrerat mig här på FL efter att jag sett vilken otroligt positiv & stöttande stämning det varit i den här tråden! Känner att jag får tillbaka lite hopp för mänskligheten :)

Tjolahopptjolahej - Vilken fantastiskt klok & stark mamma du är, som du har kämpat! Och din lilla flicka, vilken liten mirakeltjej! Jag är säker på att både din inställning & alla saker du gjort för att påverka i positiv riktning har haft stor betydelse. Samt lillans kämpaglöd. Jag är verkligen berörd av din berättelse & önskar dig & din Saga allt gott i framtiden! <3

Hälsningar från en annan Saga-mamma

• Najago

Har också följt denna tråden från start. Tack för att du uppdaterat den så bra. Har tänkt på er mycket till o från genom månaderna. Och även på kvinnan som skrev i tråden som råkade ut för samma sak som det inte gick bra för.

Vill bara hälsa er god jul egentligen och hoppas att vi får se fler bilder sen <3

• Tjofsan01

Vilken fantastisk historia! Har läst fårn början till slut, det gick inte att slita sig :)

Vilken kämpe du och din dotter är! Hoppas operationen gick bra nu och ni fått fira nyår i ert hem.

Stor kram på er!

• Tjolahejtjolahopp
    Najago skrev 2017-12-24 04:43:51 följande:

Har också följt denna tråden från start. Tack för att du uppdaterat den så bra. Har tänkt på er mycket till o från genom månaderna. Och även på kvinnan som skrev i tråden som råkade ut för samma sak som det inte gick bra för.

Vill bara hälsa er god jul egentligen och hoppas att vi får se fler bilder sen <3

Vi håller fortfarande kontakten hon och jag <3

Tack vad glad jag blir :) jag kommer med fler bilder!
  • Tjolahejtjolahopp
    W i l d l y skrev 2017-12-23 13:12:46 följande:

Wow! Har läst det mesta av tråden & registrerat mig här på FL efter att jag sett vilken otroligt positiv & stöttande stämning det varit i den här tråden! Känner att jag får tillbaka lite hopp för mänskligheten :)

Tjolahopptjolahej - Vilken fantastiskt klok & stark mamma du är, som du har kämpat! Och din lilla flicka, vilken liten mirakeltjej! Jag är säker på att både din inställning & alla saker du gjort för att påverka i positiv riktning har haft stor betydelse. Samt lillans kämpaglöd. Jag är verkligen berörd av din berättelse & önskar dig & din Saga allt gott i framtiden! <3

Hälsningar från en annan Saga-mamma

Tack så mycket ! Det värmer verkligen <3 Vi kämpar på
Svar på tråden Vattenavgång v.18