Anonym (Frisörer snackar så mycket skit) skrev 2017-03-25 07:31:23 följande:
Jag blev också lurad med olaplex. Svindyrt och håret blev jätterisigt och fult av det.
Lita inte på frisörer. Dom är inte forskare även om dom gärna pratar som att dom är det. Dom bara upprepar okritiskt vad olika företag produktplacerat hos dom. Dessutom tycker dom såklart att du ska klippa dig högst var sjätte vecka eftersom dom lever på det.
Dom är inte försiktiga med håret, river och sliter med borstar så hår går av, fönar jättevarmt och länge och dränker det i spray efteråt så att det är lagom förstört för att behöva klippas snart igen...
Min syster är frisör, det är hon som rekommenderat Olaplex. Frisör är inte en skyddad yrkestitel, det betyder att vem som helst kan kalla sig det, men är man utbildad frisör och har gässelbrevet så har man mycket mer kunskaper än bara lite produktinformation.
Det är sant att företag bjuder in frisörer och gör reklam för sina produkter, men de bjuder vanligen bara in ägare och chefer, de är ju de som beslutar om inköpen.
Jag säger inte att du har rätt eller fel om just Olalpex, men du har fel om hur utbildade frisörer jobbar och fattar beslut,