Inlägg från: bullen1984 |Visa alla inlägg
  • bullen1984

Tips för att få långt hår

Håret "stannar" inte i växten. Däremot så trillar håret av efter ett visst antal år. Dina hårstrån kanske är inställda på att ramla av efter 2-3 år. Det är genetiskt och hur mycket du än värdar håret så kommer livslängden på hårstråna inte öka.

Det har kommit serum till Svenska marknaden som fungerar precis som de där ögonfrans-serumen som blev poppis för några år sedan. De ökar alltså livslängden på hårstråt. Man masserar in det i hårbotten varje gång man duschat. Kan ju vara värt att läsa om. 

ALTERNA CAVIAR REPAIR X LENGTHENING HAIR & SCALP ELIXIR 
  • bullen1984
    Anonym (Frisörer snackar så mycket skit) skrev 2017-03-25 07:31:23 följande:
    Jag blev också lurad med olaplex. Svindyrt och håret blev jätterisigt och fult av det.

Lita inte på frisörer. Dom är inte forskare även om dom gärna pratar som att dom är det. Dom bara upprepar okritiskt vad olika företag produktplacerat hos dom. Dessutom tycker dom såklart att du ska klippa dig högst var sjätte vecka eftersom dom lever på det.

Dom är inte försiktiga med håret, river och sliter med borstar så hår går av, fönar jättevarmt och länge och dränker det i spray efteråt så att det är lagom förstört för att behöva klippas snart igen...
    Går du till fel frisörer så absolut. Det finns bra frisörer också.

Olaplex är en molekyl som går in och lagar svalelbindningarna i hårstrået. Den tillsätter ingenting som gör håret frissigt. Vissa känner ingen skillnad på håret efter användning. Jag är en av dem. men efter frekvent användande så har mitt hår blivit mer hållbart och bryts inte på samma sätt som tidigare.
    Däremot så är det viktigt att använda fukt också. Fuktinpackningar och bra shampo och balsam. (fukt motverkar friss) Så skyll gärna på en frisör som inte gett dit rätt info.
Svar på tråden Tips för att få långt hår