Inlägg från: Anonym (B5) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B5)

Tips för att få långt hår

Anonym (Samma problem) skrev 2017-03-24 07:02:47 följande:

Jag har exakt samma problem som du och det låter som att vi har likadant hår. Har frågat frisörer så många gånger och de flesta säger att det "bara är så" - alla har inte hår som växer hur långt som helst.

Sådär sa folk till mig också tidigare och jag gav upp det hela. En dag flera år senare kommenterade en arbetskamrat på vilket fint långt hår jag hade fått, efter inspektion kunde jag konstatera att håret utan att jag tänkt på det på knappt ett halvår hade blivit flera decimeter längre än någonsin tidigare. Jag blev såklart tvungen att gräva i hur detta kom sig och är efter att ha läst på övertygad om att det är att jag började ta Pantotensyra/B5 (av andra anledningar) som gjorde detta. Den enda andra bistående förändringen som skedde samtidigt är att jag minskade mitt (redan innan ganska lilla) köttintag till nästan 0, men från vad jag läst kan jag inte se något samband med mer hållbart hår där.
  • Anonym (B5)
    Anonym (Frisörer snackar så mycket skit) skrev 2017-03-25 07:31:23 följande:

Jag blev också lurad med olaplex. Svindyrt och håret blev jätterisigt och fult av det.

Lita inte på frisörer. Dom är inte forskare även om dom gärna pratar som att dom är det. Dom bara upprepar okritiskt vad olika företag produktplacerat hos dom. Dessutom tycker dom såklart att du ska klippa dig högst var sjätte vecka eftersom dom lever på det.

Dom är inte försiktiga med håret, river och sliter med borstar så hår går av, fönar jättevarmt och länge och dränker det i spray efteråt så att det är lagom förstört för att behöva klippas snart igen...

Och du byter inte frisör för att? :O
Svar på tråden Tips för att få långt hår