• Stårschan

    Vem f-n är det som står bakom autocorrect???

    Dagens gnälltråd, för jag blir så satans less! Vem i hela h-e är det som står bakom den j-a "autocorrect"-funktionen i mobilerna??? 95% av alla språkfel som hamnar i mina meddelanden beror på att den j-a funktionen tar mina fullt korrekta ord och antingen särskriver dem (Kräks) eller hittar på nåt annat fanstyg! För varje gång jag måste backa tillbaka och rätta det som den har förstört för mig blir jag ju bara med förbannad. Den är som en femåring som går runt och förstör alla myrstackar med en pinne.

    Är det någon som vet hur man stänger av fanskapet så vore jag evigt tacksam!

  • Svar på tråden Vem f-n är det som står bakom autocorrect???
  • suziz
    Jag håller med, var faktiskt in idag och ställde om så att den inte korrigerar automatiskt. 

    Inställningar -> Språk och inmatning

    Där går man in på det tangentbord som man använder och ändrar lämplig inställning så att ord inte ska ersättas automatiskt. Det är ju olika beroende på vilket tangentbord man använder hur exakt man gör den inställningen. 
  • Carambolan

    Har du en iphone så är det under Inställningar -> Allmänt -> Tangentbord och sen bara kryssa ur "automatisk korrigering".

  • Birgitta02
    Carambolan skrev 2017-03-24 14:23:18 följande:
    Har du en iphone så är det under Inställningar -> Allmänt -> Tangentbord och sen bara kryssa ur "automatisk korrigering".
    Ungefär samma på Android: Inställningar (kugghjulet) - språk/inmatning - tangenbord - förutsedd text (av).... så, borta är autocorrekt.
  • cb66
    Birgitta02 skrev 2017-03-24 14:32:58 följande:
    Ungefär samma på Android: Inställningar (kugghjulet) - språk/inmatning - tangenbord - förutsedd text (av).... så, borta är autocorrekt.
    Det är djävulen själv,Steve Jobs som efterlämnade autocorrect som ett hån från helvetet
  • Stårschan

    Stort tack för hjälpen att bli av med eländet. Nu känns det lite bättre. Men jag skulle ändå vilja ha tag på människorna som har satt upp reglerna för hur funktionen ska fungera, och ta dem i örat och ge dem bakläxa och inte ge dem semester innan alla dumheter är åtgärdade.

Svar på tråden Vem f-n är det som står bakom autocorrect???