• elyse

Min 11 åring bajsar på sig

Ni måste ställa ultimatum; behöver man klia sig där bak så uppsöker man en toalett. Detta kan annars snabbt bli otroligt stigmatiserande.

Och se till att hon har goda möjligheter att bli ordentligt ren efter toabesök. Babysavetter på toaletten, t.ex.

• elyse
    aae skrev 2017-03-25 14:41:18 följande:

Okej, det sker inomhus, till exempel i sängen, på handdukar och gardinen inne på toaletten (?!)

Vi har ställt massor av ultimatum, hon har till och med "egen" toalett 5m ifrån sitt rum.

Vad de här beteendet fyller för funktion är för oss en gåta och verkar förbli de. Vi har sökt hjälp hos BUP, enligt dom har hon ingen diagnos och uppenbarligen är problemet inte tillräckligt oroväckande då hon inte pratar med psykolog/kurator via BUP.

Jag vet att de här beteendet inte är normalt i den här åldern, långt ifrån okej. Men vad ska man göra och vart ska man få hjälp när dom man trodde kunde hjälpa en blundar för problemet? Jag känner mig maktlös och knäckt.

Jag kan inte säga om hon bryr sig eller inte, de är olika. Hon verkar själv inte se problemet i de hela samtidigt som hon skäms och mår dåligt över de.

Har ni funderat på om det ligger något tvångsbeteende bakom? Eftersom det, som du själv skriver, är bortom all logik.
Svar på tråden Min 11 åring bajsar på sig