• aae

Min 11 åring bajsar på sig

. Jag har problem med min dotter, hon blir 11 i år. Jag har hela tiden haft inställningen att inte skuldbelägga eller skälla men igår rann bägaren över. Jag har kämpat med de här problemet sedan hon blev blöjfri och de här är något som sker i perioder. BUP har gjort utredning som inte visar nå, vi har haft kontakt med barnkliniken och dom står fast vid förstoppning, vilket jag vet att de inte är. Kurator träffar hon också och ingenting hjälper.

Hon kan ibland kleta bajs, troligtvis för att de kliar i rumpan och när hon då får bajs på fingrarna torkar hon av de på första bästa ställe.

Inatt bajsade hon på sig i sömnen också, första gången de händer.

Vi tänker kräva en ordentlig undersökning och röntgen men hur har ni andra gjort och vad kan vi göra?

• Svar på tråden Min 11 åring bajsar på sig
  • viseversa

Men hon är 11år. Förstår eller tycker hon inte det är äckligt? Är hon obrydd eller? Har hon normal intelligens?

• aae

Hon förstår, men de händer ändå. Som jag skrev så har problemet varit sedan hon slutade med blöja, i perioder. Hon har normal intelligens och de går bra för henne i skolan.

• viseversa
    aae skrev 2017-03-25 08:51:04 följande:

Hon förstår, men de händer ändå. Som jag skrev så har problemet varit sedan hon slutade med blöja, i perioder. Hon har normal intelligens och de går bra för henne i skolan.

Men vad säger hon då? Jag menar att kleta bajs på närmsta ställe är inte riktigt normalt.
  • nevermind
    viseversa skrev 2017-03-25 09:15:03 följande:
    Men vad säger hon då? Jag menar att kleta bajs på närmsta ställe är inte riktigt normalt.
    Nä, precis.
  • Alexi

Men har ni behandlat mot förstoppning? En längre period? Det kan ju förändra vanorna och bryta mönster.

• Bestemor

Även om prover visar att hon inte är t ex glutenintolerant eller laktosintolerant, så kanske hon är det?

Man kan få väldigt ont i magen och verkligen behov att hitta en toalett snabbt.

Det kan variera mellan förstoppning pch diareer, vilket gör det jobbigare.

Nu säger jag inte det är rätt, men nu när flickan fick bajs på fingrarna och inte hade vatten att tvätta av sig snabbt, vad skulle hon gjort? Gått omkring med bajs på fingrarna?

Får man bajs på fingrarna vill man få bort det så fort som möjligt.

Jag har hund och tar alltid upp det. Det har hänt några gånger att påsen gått sönder. Jag går ju inte omkring med hundbajset på fingrarna då ut torkar av det på gräset eller löv.

• viseversa
    Bestemor skrev 2017-03-25 09:38:17 följande:

Även om prover visar att hon inte är t ex glutenintolerant eller laktosintolerant, så kanske hon är det?

Man kan få väldigt ont i magen och verkligen behov att hitta en toalett snabbt.

Det kan variera mellan förstoppning pch diareer, vilket gör det jobbigare.

Nu säger jag inte det är rätt, men nu när flickan fick bajs på fingrarna och inte hade vatten att tvätta av sig snabbt, vad skulle hon gjort? Gått omkring med bajs på fingrarna?

Får man bajs på fingrarna vill man få bort det så fort som möjligt.

Jag har hund och tar alltid upp det. Det har hänt några gånger att påsen gått sönder. Jag går ju inte omkring med hundbajset på fingrarna då ut torkar av det på gräset eller löv.

Torkar du av det på soffan inne i lägenheten också? Eller kanske i sängen på din kudde?
  • moaguuun

Men alltså. Hon kan omöjligen vara en normal 11 åring om hon kletar bajs runt i lägenheten när hon bajsat på sig? Det känns jättemärkligt att du inte inser att det är ett väldigt onormalt beteende av en 11 åring. 

• aae

Alltså är ni dumma på riktigt?! Tror ni inte att jag fattar att de är onormalt och äckligt?! Vilken del i texten förstår ni inte?! Vi söker hjälp överallt men får ingen hjälp för de enda dom säger är förstoppning - som vi har behandlat längre perioder flera gånger. Jag frågar vad vi kan göra, inte hur efterbliven jag är som inte inser att de är onormalt! Herregud

• Queennr1
    moaguuun skrev 2017-03-25 09:55:31 följande:

Men alltså. Hon kan omöjligen vara en normal 11 åring om hon kletar bajs runt i lägenheten när hon bajsat på sig? Det känns jättemärkligt att du inte inser att det är ett väldigt onormalt beteende av en 11 åring. 

Du verkar ha seriösa problem med läsförståelsen
Svar på tråden Min 11 åring bajsar på sig