Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Min 11 åring bajsar på sig

Men hon är 11år. Förstår eller tycker hon inte det är äckligt? Är hon obrydd eller? Har hon normal intelligens?

• viseversa
    aae skrev 2017-03-25 08:51:04 följande:

Hon förstår, men de händer ändå. Som jag skrev så har problemet varit sedan hon slutade med blöja, i perioder. Hon har normal intelligens och de går bra för henne i skolan.

Men vad säger hon då? Jag menar att kleta bajs på närmsta ställe är inte riktigt normalt.
  • viseversa
    Bestemor skrev 2017-03-25 09:38:17 följande:

Även om prover visar att hon inte är t ex glutenintolerant eller laktosintolerant, så kanske hon är det?

Man kan få väldigt ont i magen och verkligen behov att hitta en toalett snabbt.

Det kan variera mellan förstoppning pch diareer, vilket gör det jobbigare.

Nu säger jag inte det är rätt, men nu när flickan fick bajs på fingrarna och inte hade vatten att tvätta av sig snabbt, vad skulle hon gjort? Gått omkring med bajs på fingrarna?

Får man bajs på fingrarna vill man få bort det så fort som möjligt.

Jag har hund och tar alltid upp det. Det har hänt några gånger att påsen gått sönder. Jag går ju inte omkring med hundbajset på fingrarna då ut torkar av det på gräset eller löv.

Torkar du av det på soffan inne i lägenheten också? Eller kanske i sängen på din kudde?
  • viseversa
    Bestemor skrev 2017-03-25 10:32:34 följande:
    Jag vet inte om du har hund, förhoppningsvis har det det inte, eftersom du tror man rastar hundar inomhus.
    Och vad har din hund med ts dotter att göra? Ts säger ju att hennes dotter kladdar bajs på närmsta yta vilket kan vara soffan sängen eller väggen och du säger att du också gör det med din hunds bajs därför frågade jag om du också kladdar bajs på närmsta yta eftersom du tycker det är samma sak att du torkar av det i gräset som att ts dotter gör det i tex soffan.
  • viseversa
    aae skrev 2017-03-25 11:17:07 följande:

Hennes intelligens har ingenting med beteendet att göra. De här är ett problem som kan vara psykiskt eller till och med en nedsättning kroppsligt, vilket inte har att göra med om hon är smart eller inte.

Nej jag menade mer eftersom hon kletar av bajs hon fått på fingrarna på närmsta yta vilket enligt mig är väldigt underligt. Att hon bajsar på sig kan bero på en massa saker men att kladda bajs på soffan,väggen,sängen är inte normalt när man är 11år.
  • viseversa
    Bestemor skrev 2017-03-25 10:32:34 följande:
    Jag vet inte om du har hund, förhoppningsvis har det det inte, eftersom du tror man rastar hundar inomhus.
    Och jo jag har hund. Men jag får inte henens bajs på händerna och skulle jag få det så går jag inte in i lägenheten och torkar av det på väggen. Jag tvättar händerna med vatten och tvål.
  • viseversa
    Bestemor skrev 2017-03-25 11:49:39 följande:
    Du har haft tur eftersom bajspåsarna aldrig gått i sönder när du plockat upp bajset. Jag går långpromenader med min hund.

Råkar då en påse gå sönder när jag ska plocka upp bajset och jag får lite på mig, så går jag inte omkring med det, utan torkar av det någonstans, gräset, löv eller liknande.

Jag har kanske missat att ts skriver att dottern torkar av sig på väggarna hemma, var står det.
    Det står i ts att hon kletar av det på första bästa ställe vilket lila gärna kan vara inomhus som utomhus.
  • viseversa
    Bestemor skrev 2017-03-25 13:43:51 följande:
    Hon kanske menar när hon är ute och tänker att vi ska förstå det själva.

Ett barn i den åldern torkar naturligtvis inte av sig i soffan eller på väggarna hemma.
    Men det är ju det hon skriver. Hur ska vi veta om hon bara gör det ute om ts inte skriver det??
  • viseversa
    Bestemor skrev 2017-03-25 14:31:16 följande:
    Ts kan ju förtydliga. Annars tycker ju majoriteten att kletandet är mer oroväckande än att flickan inte kan hålla sig.
    Ja jag tycker också kletandet är mer oroväckande. Att hon inre kan hålla sig kan ha en medicinskt orsak och inget hon kan hjälpa speciellt inte när hon gör på sig i sömnen. Men att kladda bajs överallt är INTE okej och normalt i den åldern.
Svar på tråden Min 11 åring bajsar på sig