• Zebrima

Min 11 åring bajsar på sig

Grejen är att det faktiskt KAN vara förstoppning fast hon verkar normal i magen och går på toa och bajsar normalt också. Det kan samlas gammalt hårt bajs i fickor i tarmarna som stoppar upp delvis, men ändå släpper igenom bajs också. Problemet är att barnet inte altid känner att det är bajsnödig och då bajsar det på sig. Jag rekommenderar att du köper 2 stycken Klyx och ger det ena direkt och den andra efter 2 dagar. Det kommer rensa ut allt gammalt stenhårt bajs i tarmarna. Jag är bara så förvånad att sjukvården inte gett er Klyx, men du kanske inte tror att det är förstoppning och inte velat ge henne det? Jag rekommenderar verkligen att testa för det kan mycket väl vara gammalt stenhårt bajs som stoppar upp delvis men ändå släpper igenom en deliten normal avföring också. Bifogar länk så du kan läsa mer. Efter att ni gettar Klyx så ge Laktulos varje dag i minst 3 månader så tarmen blir normal igen. Om stackaren varit förstoppad så länge är tarmen helt förstorad och det kommer ta tid innan den blir normal i storleken igen. Då är risken att det samlas gammalt hårt bajs i tarmfickorna igen.

www.aleris.se/Vi-erbjuder/Sjukvard/Barnsjukvard/Barnmedicin/Forstoppning/

Svar på tråden Min 11 åring bajsar på sig