• hipste­rpappa­n
    Äldre 27 Mar 09:26
    4968 visningar
    57 svar
    57
    4968

    Tror du att Fi kommer in i riksdagen

    Ett mer verklighetsfrämmande parti är nog svårt att hitta men säkert har dom sina trogna väljare. Så är dom representativa för feministrörelsen eller är dom helt fel ute?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror du att Fi kommer in i riksdagen
  • hipste­rpappa­n
    Äldre 27 Mar 09:27
    #1
  • Äldre 27 Mar 09:38
    #2

    Hur lyckas du ens missa alternativet "Jag röstar på dem men tror inte att de kommer in"? Lika nyanserad som vanligt...

  • Äldre 27 Mar 09:44
    #3

    Det beror helt och hållet på vad vänsterorganisationen SR/SVT beslutar sig för. Ska de försöka satsa på Fi igen eller ska de satsa helhjärtat på miljöpartiet? Det kanske blir så att miljöpartiet får 3% och Fi får 2,8%. Det vore i så fall ett katastrofalt misslyckande för statsmedia.

    Allt eftersom valet närmar sig blir det tydligt vad som är en lämplig strategi för statsmedia.

  • Caramb­olan
    Äldre 27 Mar 09:59
    #4

    Nej, jag tror att de har haft sitt valår i rampljuset och nu kommer att föra en långsamt döende tillvaro med de närmast sörjande; precis som Piratpartiet. Klänger sig säkert fast runt 0,5-1% och med ett eller två mandat i nåt kommunfullmäktige i ett val till eller två innan de kastar in handduken.

  • hipste­rpappa­n
    Äldre 27 Mar 10:18
    #5

    Ett parti som anser att ett grabbigt bröstskämt är värre än all hederskultur vi har att förfasas över snacka om sjuka prioriteringar. Att dessutom utesluta en manlig medlem som vågar ifrågasätta det visar på hur lågt i taket det är inom partiet.

  • hipste­rpappa­n
    Äldre 27 Mar 14:26
    #6

    Deras nya partiledare verkar tyvärr inte vara den vassaste kniven i lådan

  • Äldre 27 Mar 18:40
    #7

    De är givetvis inte representativa.

  • Äldre 28 Mar 07:46
    #8
    sharatec skrev 2017-03-27 09:38:42 följande:

    Hur lyckas du ens missa alternativet "Jag röstar på dem men tror inte att de kommer in"? Lika nyanserad som vanligt...


  • hipste­rpappa­n
    Äldre 28 Mar 10:51
    #9
    Grottbjörnens fru skrev 2017-03-28 07:46:59 följande:
    Ja ibland saknar man verkligen en redigeringsfunkion på forumet. Men å andra sidan gissar jag att ni inte är så många.
  • Äldre 30 Mar 08:57
    #10

    Jag har sedan innan röstat på F! men kommer INTE att göra det i nästa val, eftersom jag inte längre håller med allt de står för och vill göra.
    Jag är fortfarande och kommer alltid att vara feminist, så den delen har dock inte ändrats.

    Jag tror personligen inte att de kommer att komma in i riksdagen vid nästa val.

Svar på tråden Tror du att Fi kommer in i riksdagen