Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Får inte ha täckande badkläder? Varför?

Regler gällande badkläder på svenska badhus är i samtliga fall jag har läst: badkläder (ofta specade som kläder gjorda för bad/av polyester eller lycra/baddräkt,bikini, badbyxor, burkini) utan underkläder under. Jag har läst igenom 20 badhus regler och alla säger samma. Ett badhus specar kläder/kön men inga andra avvikelser från dessa regler.

Varför skulle badhuset bry sig om religion? Enda som kan spela roll är ju att man följer hygienregler. Så nej ka inte hjälpa dig med logiken. Men ditt badhus är rimligtvis unikt med sin regel.

Vilket badhus gäller det?

• Anonym (M)
    Anonym (nyfiken mamma) skrev 2017-03-27 21:23:45 följande:

Vill som sagt inte avslöja vilket badhus då jag inte vill att det ska bli någon stor grej och att folk håller på och mailar. Jag läste precis igenom badhusets regler på hemsidan och kan inte hitta någonting annat än det du säger. Det måste nog vara just den här personen som har tolkat reglerna fel. 

Kan inte heller se varför bara muslimska kvinnor skulle få ha burkini t ex. Har hört många västerländska kvinnor säga att de gärna skulle vilja prova av olika skäl. T ex. är obekväma med andras blickar eller orkar bara inte raka benen.

Ja så måste det vara, en enskild person som fattat fel.
Svar på tråden Får inte ha täckande badkläder? Varför?