Inlägg från: Anonym (våtdräkt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (våtdräkt)

Får inte ha täckande badkläder? Varför?

Anonym (nyfiken mamma) skrev 2017-03-27 21:23:45 följande:
    Vill som sagt inte avslöja vilket badhus då jag inte vill att det ska bli någon stor grej och att folk håller på och mailar. Jag läste precis igenom badhusets regler på hemsidan och kan inte hitta någonting annat än det du säger. Det måste nog vara just den här personen som har tolkat reglerna fel. 

Kan inte heller se varför bara muslimska kvinnor skulle få ha burkini t ex. Har hört många västerländska kvinnor säga att de gärna skulle vilja prova av olika skäl. T ex. är obekväma med andras blickar eller orkar bara inte raka benen.
    Så länge det är rätt material så nej då kan dom inte hindra dig från att bada.
    Som du skriver ts det är nog den personen som gjorde fel alternativt har fått felt utlärt till sig men om det hände igen så be om att få prata med någon annan poch upplys dem om att du följer reglerna och att din baddräkt är av rätt material och det ligger farligt nära diskriminering men att du väljer att tro att det bara var ett misstag.

Heltäckande badräkt är alltså tillåtet, bomullsmaterial eller dylikt däremot hör inte hemma på badhus, finns inget äckligare än när killar har kalsonger på sig under badbyxorna, detta är något däremot som man fkatiskt inte får ha.

Det är konstigt att många tycker det är så coolt med våtdräkt/surfdräkt på unga killar och tjejer men när det är en muslim som bär det då är det förtryck och fult osv.
    Men som tura var representerar de människorna inte den stora massan, et är bara ett fåtal som gnäller högt och därmed synns mer, det är dags att vi andra börjar säga ifrån och synas lite mer.

Hade jag varit där ts hade jag upplyst peronalen vänligt men bestämt att dem har fel och att det luktar lite diskriminering när man pådyvlarvissa människor andra regler än de som alltså finns.
Svar på tråden Får inte ha täckande badkläder? Varför?