Inlägg från: Anonym (Ylvis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ylvis)

Rödhåriga barn

Jag hoppas det är bättre nu än det var under min skoltid.
    Vi hade en lång rödhårig kille i klassen som fick heta "Skyskrapan brinner", det fanns en som kallades för "moroten" också.

De blev absolut inte mobbade eller så men dessa öknamn blev de inte av med.

Det fanns förresten en "Pippi" också.

• Anonym (Ylvis)
    Anonym (J) skrev 2017-03-28 11:31:59 följande:

Sötaste som finns!

Rödhåriga män är också väldigt snygga.

Fast där håller jag inte med, jag har aldrig attraherats av en rödhårig man och håller för högst troligt att det aldrig kommer hända.
    Rödhåriga är också ofta väldigt ljusa i hyn och solkänsliga och en solkänslig man skulle bli svårt för en soldyrkare som mig som reser utomlands flera gånger per år enbart för solen!
  • Anonym (Ylvis)
    Anonym (Strawberry) skrev 2017-03-28 11:47:43 följande:
    Upplever också att det är så nu.

Och jag gissar att "Ylvis" här ovanför är i övre medelåldern, den generationen som fortfarande har som hobby att aktivt sola i medelhavsländer/Thailand. Idag är de flesta inte så sugna på att pressa på det sättet, och att välja partner efter hur gärna de vill/kan pressa i solen...
    Tja, det är inte direkt avgörande om han kan sola eller inte. Jag attraheras helt enkelt inte av rött hår och det har inget med ålder att göra.

Om du nödvändigtvis vill veta min ålder så är jag född i början av 80-talet. Så någon övre medelålder kan vi nog inte definiera mig som.
  • Anonym (Ylvis)
    LFF skrev 2017-03-28 12:22:36 följande:
    Men bara för att man är solkänslig (och lätt blir röd) så betyder inte det att man inte gillar att vara i solen... Men visst, om ens enda intresse är att ligga och pressa på stranden så blir det kanske lite jobbigt.
    Tja, enda intresse under dagtid är det helt klart.
    Annars  hade jag inte åkt på solsemester.
  • Anonym (Ylvis)
    Froken Lokens skrev 2017-03-28 15:07:49 följande:
    Läderhud och cancer... Sexigt!
    Intelligent svar...
  • Anonym (Ylvis)
    LFF skrev 2017-03-28 15:11:23 följande:
    Tja... eftersom man får en betydligt snyggare solbränna när man rör på sig så behöver inte solsemester betyda att man ligger och pressar.

Själv kan jag utan problem åka på "solsemester" eftersom jag älskar värmen men inte fasen ligger jag på stranden hela dagarna för det. Då dör man ju uttråkningsdöden. 
    Fast om man, som jag, älskar att ligga och sola så är det inte tråkigt alls!
    Tvärtom, har man med sig lite att dricka och en bra bok så tycker jag endbart att det är en njutning. Vi är olika bara!

Själv är jag ljusblond men har turen att lätt bli snyggt solbränd ändå!

Har förresten fått kommentaren om korkade blondiner många gånger så det är inte bara rödhåriga som det finns förutfattade meningar om.
Svar på tråden Rödhåriga barn