• Anonym (G)

Han ska flytta LÅNGT, vill ha barnen halva tiden.

Vad svarar han om du frågar hur han tänker lösa resorna i praktiken?

• Anonym (G)
    Anonym (Rådvill TS) skrev 2017-03-28 23:43:59 följande:

Antingen hämta/lämna dem med bil eller att vi flyger/åker tåg med dem varannan gång typ.

Han menar att jag ska prioritera bort annat i mitt liv (tex den halvdyra bostad jag har och bo smått och billigt, sälja husdjur, jobba mer extra etc) så att jag ska ha råd med reskostnader (10 000/mån?) för att jag annars är egoistisk och håller barnen från honom. Inga värderingar lagda i detta, barn har en självklar rätt till bägge sina föräldrar, men.....

Hoppas du förstår att han är den enda egoistiska personen här och du inte låter honom köra över dig.

Ingen tvingar honom att flytta 130 mil från sina barn.
  • Anonym (G)
    Anonym (Rådvill TS) skrev 2017-03-29 11:06:12 följande:

Tack så jättemycket igen för era svar!

Känner mig inte lika ego längre. Jag vill inte heller att barnen ska bo hos honom på heltid, är tveksam till att han skulle fixa det faktiskt.

Familjerätten blir det.

Är det nån fler som har synpunkter eller erfarenheter, let me know!

Bra. Han tänker tydligen på sin " äganderätt" bara och inte på barnens bästa.
  • Anonym (G)
    Anonym (Rådvill TS) skrev 2017-03-29 15:49:51 följande:

Ja och nej. Äganderätt gentemot mig, ja. Och en vilja att stöka till det för mig och få "rätt".

Se inlägget innan jag skrev om honom (#22). Barnen skiter han absolut inte i men ibland går hissen inte hela vägen upp. Han vill de ska få den tid och omsorg av sin far som han själv inte fick. Han blir egoistisk för att han inte har förståelse.

Jag menar inte att han skiter i barnen med flit , men han verkar inte bry sig så mycket hur de mår.
Svar på tråden Han ska flytta LÅNGT, vill ha barnen halva tiden.