Inlägg från: Anonym (Lj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lj)

Någonting positivt om barn??

Jag har bara ett litet barn, så vet inte hur det är att ha stora barn men svarar efter min upplevelse.

Hade aldrig trott att ser skulle va så roligt att ha barn - alltså skrattar mer än jag gjort i hela mitt liv, och då tycker jag själv att jag är en ganska festlig typ faktiskt Skrattar mycket med min man och son, men också när jag är själv med sonen på dagarna. Och så är det såklart sjukt gosigt och kärleken är så stor - är som att va nyförälskad. Klart det är jobbigt, särskilt första månaderna innan alla dessa positiva upplevelser växer fram och det mesta går på instinkt. Men trots atr jag ofta kan va trött och längta tills det är läggdags så sitter jag ändå sen på kvällen och tittar på bilder/filmer av honom och tänker på honom. Sen är det faktiskt skönt att ha nått annat syfte i livet än bara jobb, nått att verkligen bry sig om. Känner mig viktigare och mer meningsfull - låter töntigt och ego säkert men så är det iallafall.

Riktigt längtar till att dela mer och mer upplevelser med honom när han växer upp och att se världen genom hans ögon. Det är så otroligt tillfredsställande att se hans ögon glittra eller när han blir fascinerad av något nytt.

• Anonym (Lj)

Men självklart finns det baksidor. För mig var det tufft med sömnbristen där ett tag plus att det är tråkigt att sexlivet knappast är sig likt. Men känner mig ändå kär i min man och hoppas det är ömsesisidgt, försöker visa kärleken på andra sätt binär liggandes inte är så intensivt.

Svar på tråden Någonting positivt om barn??