• Kjell2

Ngn som har erfarenhet med Advokat Peter Zeijersborger?

abovePolitico2017 skrev 2017-03-29 21:09:34 följande:

Hej, ngn som har erfarenhet med Advokat Peter Zeijersborger gällande vårdnadstvist och brottsmål? Tacksam för svar!

Firman eller just Peter Z?
  • Kjell2
    abovePolitico2017 skrev 2017-03-29 21:41:40 följande:
    Just Peter Z. 
    Om du också har ngn erfarenhet med firman (Stockholm), kan du också berätta.
    Snabbkollade i nätverket. Inga omdömen vilket inte betyder någonting

Hemsidan är lite lurig, inga CV på Peter eller medarbetera. Verkar vara många juniora jurister. Är det verkligen en Stockholmsfirma?

Hur fick du tipset?
  • Kjell2
    Anonym (.) skrev 2017-03-30 08:27:52 följande:
    Firman har säte i GBG och verkar vara ett familjeföretag tillsammans med hustrun/ systern. Kört sen 2009 och det verkar gå stadigt uppåt. 6 anställda 2015, förmodligen fler nu.

Informativ hemsida

Konstigt nog ingen lista över medarbetare  
    Tycker inte hemsidan säger så mycket utöver vanligt juristfloskel. Det som brukar förekomma på advokathemsidor är lista på medarbetare och CV samt vem som är på vilken ort. Saknas här

Titta på årsredovisningen och antal anställda kan vara lurigt då det inte är ovanligt att jurister/advokater jobbar i egen firma som i sin tur äger advokatbyrån. Lönen tas ut som utdelning eller konsultarvode.

En misstanke är att det har ett fokus på västsverige och sen en brevlådeadress i Stockholm för att kunna ta offentliga uppdrag där.

Upplägget två? advokater, många bitrisar, kan vara ett tecken på en frontfigur, Peter, som fiskar in uppdragen och sen får bitrisarna göra jobbet på provisionsbasis. Speciellt när fokus är småmål som LVU, målsägande, brottmål, vårdnadstvister odyl, Men det är bara en misstanke.

• Kjell2
    Anonym (.) skrev 2017-03-30 11:53:45 följande:
    De verkar ha kontor i Borås och Malmö också...
    Precis som du säger är frånvaron av medarbetare och vem som är kontaktperson på vilken ort genomtänkt.  

Se att det finns ett bolag till i koncernen Advokatfirma Zeijersborger Office AB, med samma personer bakom och med 3 anställda 2015.

Sannolikt är din beskrivning av upplägget nära sanningen. 

Men ingenting som säger att de inte skulle göra ett bra jobb. Om jag vore TS skulle jag fråga efter referenser, inför ett anlitande. 

Mycket möjligt att de kommer företräda TS på ett utmärkt sätt Men kan vara värt att lägga tid på att prata med någon referens.
  • Kjell2
    abovePolitico2017 skrev 2017-03-30 13:35:43 följande:
    Det verkar vara en firma som finns i Sthlm, Göteborg kanske även i Malmö.
    Sökte på nätet så hittade jag info om det.
    Ja, men jobbar Peter Z där eller har han sin bas i Göteborg och låter juniora jurister sköta det som händer i Stockholm?

Varifrån fick du ditt ursprungliga tips?
  • Kjell2
    Anonym (Klient) skrev 2017-03-30 13:42:03 följande:

Jag har anlitat dem, dock inte Peter utan fick en annan advokat. För mig har dem varit superbra. Engagerade! Fick direkt mail om något hänt och fick alltid snabba svar om jag hade frågor eller liknande. Upplevde att jag fick bra stöd när det var stök om jag skulle få någon rättshjälp eller inte med mera. Bra formulerade brev till tingsrätten o.s.v.

Min tvist är förvisso inte klar ännu, men jag har "vunnit" det interimistiska beslutet. Den advokaten jag har håller inte till i Göteborg dock.

Madeleine eller Kerstin? De enda två andra adovkaterna på firman.

• Kjell2
    Kjell2 skrev 2017-03-30 13:45:35 följande:
    Madeleine eller Kerstin? De enda två andra adovkaterna på firman.
    Fel av mig, Kerstin är enda andra advokaten.

• Kjell2
    abovePolitico2017 skrev 2017-03-30 14:05:01 följande:

Jag kontaktade Sthlm. Först fick jag mötestid med en av juniorerna men jag anser att mitt fall har gjorts så fall komplicerat så att jag behöver en advokat som är väldig vass, erfaren och framåt samtidigt förstår klientens situation. Därför undrar jag om inte Peter vore den rätta i detta läge? Han reser i väldigt mkt inom landet dessutom har de även börjat med Online-mötes system. 

Men jag behöver höra från folk som har haft personlig erfarenhet med honom.

Mycket möjligt att Peter skulle göra ett jättebra jobb för dig men jag blir alltid lite misstänksam på advokat/delägare med många bitrisar. Hur mycket tid har han att lägga ner på ditt ärende? Är det så pass stort och speciellt så en delägare kommer lägga ner full energi på det. För dig är det säkert ett stort komplicerat och viktgt ärende men för en erfaren advokat och delägare kanske det bara är ett i mängden och lämpligt jobb för en bitris

Speciellt om han har huvudbas på annan ort. Du säger själv att han reser mycket och är troligtvis redan fullbokad. Du fick inte ens ett första möte.  Kommer det inte bli att någon junior jurist tar ärendet ditt ärende i praktiken? Vilket kanske är bra. Du kommer få en helt annan fokus.

Svar på tråden Ngn som har erfarenhet med Advokat Peter Zeijersborger?