Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Jag drömmer mig bort men det gör inte han

Anonym (...) skrev 2017-03-30 12:53:13 följande:

....kanske blir jag till slut ledsen av att veta att jag inte flyttade, utan valde att stanna kvar här. Om jag flyttar och min pojkvän stannar kvar här så blir det också dåligt. Är nog inte lycklig utan honom, kvittar var jag bor. Om han går med på en flytt så känns det som att det bara är för min skull och det skulle nog inte han vara helt lycklig med. Han säger ju själv att han inte vill flytta och jag vill inte tvinga honom att göra något som går emot hans vilja, för vem vet, kanske blir han då sur och ledsen till slut av tanken på att han flyttade emot sin vilja.

Hur gör man? Någon som har något bra att säga?

Du kan stanna för hans skull, eller han kan flytta för din skull. Eftersom ni bott i hans favoritstad, är det dags för dig att få bo där du vill ett tag. Trivs han fortfarande inte efter säg två år, kan ni flytta igen. Det är så man får göra i relationer - ge  och ta, för och med varandra. Det kan leda till att allt blir mycket bättre än man kunnat tänka sig, eller så funkar det inte alls, och man får då ändra inriktning igen.
  • Tow2Mater
    Anonym (Kärleken) skrev 2017-03-31 09:06:28 följande:
    Kände för att svara.

Man väljer ju det som är viktigast för en. Fattar du inte det? Om storstaden är viktigast så har hon all rätt att dra, men då kan hon aldrig ha älskat sin sambo på riktigt. Man lämnar inte en äkta kärlek. Den är svårare än vilken storstad som helst att hitta.

Visst är drömmar viktiga, men har man upplevt äkta kärlek så vet man att den är viktigare.

"Äkta kärlek ska kunna överleva olika slags barriärer" Ja, men det är ju inte äkta kärlek vi pratar om i det här fallet. Ts har inte ens tagit upp distansförhållande eller ens verkat tänka på det så det framgår ju rätt tydligt att hon inte bryr sig särskilt mycket. Hon är inte beredd att kämpa.
    Men om inte han vill flytta for hennes skull så älskar han ju inte henne heller då...
Svar på tråden Jag drömmer mig bort men det gör inte han