Inlägg från: fröken88 |Visa alla inlägg
  • fröken88

Jag drömmer mig bort men det gör inte han

Kuddebarn skrev 2017-03-30 19:21:37 följande:
    Oj, där var visst en öm tå! Helt ologiskt att man lämnar den man älskar (om det är äkta kärlek) för en storstad. Säg till din framtida/nuvarande partner att om du får en annan stad på tankarna så är du gärna beredd att överge ert förhållande, så får du se om han stannar kvar.
    "Om man älskar någon så lämnar man inte denna för en storstad".

Vad skulle hända om vi vände på det?

"Om man älskar någon så följer man med denna när saker och ting förändras. Man vill att förhållandet och människor ska få utvecklas och förändras"

Jag säger inte att det ena är rätt eller fel, men förändring är en naturlig del av livet. Bara för att ts vill vidga sina vyer betyder inte att hon inte älskar sin kille innerligt. 

TS jag vet inte om jag har ett bra råd, bara du vet vad du verkligen kan/vill göra - men jag uppmanar dig att testa distansförhållande. Det är inget fel i att vilja se och uppleva mer. Jag menar du kanske bor i Stockholm under tiden du utbildar dig, men flyttar tillbaka sedan. 

Jag var inte tillsammans med en kille när jag flyttade hemifrån eller när jag för tre år sedan flyttade till Stockholm. Men jag ångrar det inte. Det betyder inte att jag vill bo här för evigt, men just nu är det rätt för mig. Lycka till!
  • fröken88
    Anonym (Lycklig) skrev 2017-04-01 01:54:17 följande:

Själv bor jag i Stockholms innerstad med mitt livs kärlek men funderar ändå på att dra till Umeå, Lund eller Uppsala och plugga. Min sambo stöttar inte den idéen alls vilket jag förstår och därför hittar jag andra lösningar. Hade jag bott i en sketen småstad hade jag dock såklart satt mig först (vad är det för undergivna brudar som inre vågar göra så?!) och flyttat. För att kunna ha ett bra förhållande måste man må bra i sig själv och vara lycklig.

Ett distansförhållande är jävligt tufft och det måste ni ha klart för er Ts. Om ni är redo för att kämpa för ett distansförhållande så kör. Om din kille inte är redo för det men du tycker att dina drömmar går före (inget fel i det) så kör. Det finns många drömprinsar där ute :) och särskilt här i stan haha...

Jag försöker skrivadet här utan att vara elak, men jag antar att du är rätt ung? Och jag antar att du växt upp i Stockholm och att du inte har bott någon annanstans? Med tanke på hur du ser ned på småstäder.

Jag bor faktiskt också i Stockholm, men jag har bott på fler ställen och har vänner här och var och jag vet att småstäder såvål som storstäder har sin charm. 

Sedan instämmer jag i sakfrågan. Om pojkvännen skulle ha rätt att kräva att ts ska stanna kvar, skulle hon också ha rätt att kräva att han ska flytta. Men jag tror inte att det handlar om att kräva något, utan att försöka balansera så att båda kan fortsätta utvecklas och må bra. Jag tycker också ts ska flytta och iaf försöka.
Svar på tråden Jag drömmer mig bort men det gör inte han